Más országokban jobban igazodik a gyerekekhez az oktatási rendszer, mint Magyarországon

„A lényeges, hogy sokkal, de sokkal kevesebb dolgot kell megtanulniuk az általános iskolásoknak, mint mondjuk Magyarországon, és nem büntetéssel veszik rá a gyereket arra, hogy tanuljanak, hanem bíztatással és motiválással” – mondta Nagy Erika oktatási szakértő a Jazzy Rádió Business Class című műsorában. 

2023. szeptember 19., 14:53

Szerző:

Lehetséges, hogy annyiból élnek a gyerekek, amit az órán hallgatnak és egyre aggasztóbbak a fiatalok szövegértése. Nagy Erika szakértő 15 éve dolgozik a oktatási területen és véleménye szerint  több dolognak köszönhető a gyerekek funcioális analfabétizmusa. „Az első dolog ez a digitalizáció, ami abba az irányba viszi a gyerekeket, hogy egyre kevesebbet olvasnak, egyre kevesebbet beszélgetnek, akár a szülőkkel, tanárokkal és barátokkal, és így nem tud fejlődni a szókincs, ami ugye az alapja a szövegértési képességünknek” – mondja a szakértő a Jazzy Rádió Business Class című műsorában. Azt mondja egyre aggasztóbb a fiatalok szövegértése és igazából ezek a számok azért mindig is eléggé elkeserítőek voltak, „viszont ez azért egyre nagyobb ez a szám”.

Nagy Erika a probléma gyökerét a felgyorsult világ adja, adt mondja: hogy nincs időnk arra, hogy leüljünk például a gyerekünkkel beszélgetni, vagy leüljünk és olvassunk egy könyvet, hanem gyorsan mindig mindent gyorsan kell megcsinálni. „Erre nincs idő, arra nincs idő, és akkor ezáltal ez a felgyorsult világ okozza azt, hogy nincs idő megérteni a szöveget, és nincs idő semmire, hanem gyorsan egy kép, gyorsan egy fél mondat rövidítve, és ezért” – magyarázza az oktatási szakértő. Arról beszél, hogy a magyar oktatási rendszernek még van hova fejlődnie. Nagy Erika azt mondja:  én azt gondolom, hogy még le vagyunk maradva, de más országokban, például Angliában teljesen más az egész oktatási rendszer, ami jobban igazodik a mai gyerekekhez, ha lehet ezt így mondani. „ Ami a lényeges, hogy sokkal, de sokkal kevesebb dolgot kell megtanulniuk az általános iskolásoknak, mint mondjuk Magyarországon, és itt nem büntetéssel veszik rá a gyereket arra, hogy tanuljanak, hanem bíztatással és motiválással. Ez a legfőbb különbség” – magyarázza a szakértő.

A teljes beszélgetést itt lehet meghallgatni: 

(Kiemelt képünk illusztráció: Lánygyerek iskolában. Forrás: Pixabay)