Emelik a tétet: Magyar Péter feljelenti Orbán Viktor

Aljas indokból, nagy nyilvánosság előtt elkövetett, jelentős érdeksérelmet okozó rágalmazásért jelenti fel Magyar Péter Orbán Viktort. A miniszterelnök politikai igazgatója közben már kommentben reagált.

2024. május 19., 10:45

Szerző:

A holnapi napon feljelentem Orbán Viktor miniszterelnököt, a Fidesz elnökét aljas indokból, nagy nyilvánosság előtt elkövetett, jelentős érdeksérelmet okozó rágalmazásért – közölte szombaton Facebook-oldalán Magyar Péter azután, hogy megjelentek a Fidesz új választási plakátjai, amelynek ő az egyik főszereplője – szúrta ki a hvg.hu.

 „A TISZA Párt és a mögötte álló szavazók mind békepártiak. Se háborút nem akarnak, se fegyverszállítást. Aki ezzel ellentétes állítást fogalmaz meg, annak bíróság előtt kell felelnie a szavaiért. Miniszterelnök Úr, ne legyen gyáva, ne bújjon a mentelmi joga mögé!” – írta Magyar.

A politikus idézett egy kicsit a Büntető törvénykönyvből is, abban ugyanis az áll, hogy „aki valakiről más előtt a becsület csorbítására alkalmas tényt állít, híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. (2) A büntetés két évig terjedő szabadságvesztés, ha a rágalmazást

a) aljas indokból vagy célból,
b) nagy nyilvánosság előtt, vagy
c) jelentős érdeksérelmet okozva követik el.”

Magyar posztjára kommentben reagált Orbán Balázs, a miniszterelnök politikai igazgatója is. „Kedves Péter! Nem vagy Te nyeretlen kétéves, tudod, hogy hogyan megy ez:

Azt, hogy háborúpárti vagy-e, vagy sem, nem Te döntöd el, hanem a finanszírozóid és a futtatóid.

S az a rossz hírem van számodra, hogy ők bizony mind háborúpártiak. Nem kicsit, nagyon” – írta. Majd – visszaidézve a kormánypropaganda egy korábbi vezérszólamát – ismét beszólt Magyar napszemüvegére: „és bizony nem a menő napszemüveged miatt támogatnak Téged sem (ne haragudj, ha ezzel fájdalmat okozok), hanem azért, hogy végrehajtsd majd a parancsaikat. Úgyhogy tök mindegy, hogy mit mondasz, Te is háborúpárti leszel, illetve már most is az vagy. De ne aggódj, a magyarok nem fogják engedni, hogy a döntés a Te kezedbe kerüljön. Gát épül, árhullám levonul, aztán viszlát! Addig is jó hergelést! Üdv, Balázs”.

Természetesen nem maradhatott el Magyar Péter válasza sem, aki így vágott vissza:

"A humor nem jobboldali műfaj Balázs."

A DK szinte minden pénzét Magyar Péter támadására fordítja

A DK politikusa, Molnár Csaba Facebook-oldala legalább 6,5 milliót költött a Magyar Pétert támadó hirdetésekre. Utóbbi még egyetlen forintot sem költött a közösségi médiában.

Egy hónap alatt a Facebookon a második legtöbbet költő ellenzéki politikussá lépett elő Molnár Csaba. A Meta Ad Library összesítője szerint a DK politikusa elmúlt 30 napban több mint 7 millió forintért hirdetett a közösségi oldalán, aminél többet csak párttársa, Dobrev Klára szánt hirdetésekre a kormánytól független oldalon, szám szerint 14 milliót: a célkeresztben viszont már Magyar Péter van.

A hirdetések 90 százaléka Magyar Pétert támadja

24.hu számításai szerint a DK alelnöke, EP-képviselője 125 hirdetésből 114-et szentelt Magyar Péterre.

Számokra lefordítva mindez azt jelenti, hogy Molnár, aki a DK-MSZP-Párbeszéd közös lista kampányfőnöke is egyben, eddig a hirdetési kiadásainak 92 százalékát, vagyis legalább 6,5 millió forintot fordított a Magyart hiteltelenítő posztokra, többet, mint amennyit Vitézy Dávid (6,2 millió), Karácsony Gergely (3,3 millió) és Donáth Anna (1,9 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon.

Ezzel párhuzamosan a Tisza listavezetője is egyre hangosabban kritizálja a DK-t, amelyet a közelmúltban elkezdett „kék Fidesznek” nevezni.

Vélhetően a Gyurcsány-párton belül Molnár Csabának jutott a feladat, hogy fideszesezze és jobboldalizza Magyart, és ezzel távol tartsa a DK-s szavazóbázistól.

Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést, ám a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései: csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon. Ennél csak a DK másik nagy költekezője, Dobrev Klára költött többet, ám ő látványosan kevesebbet foglalkozik Magyarral. Az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette Magyart név szerint, és további 19-ben tett rá utalást – írja a lap.

Április 14-én Molnár kampányindítón elmondott beszéde még úgy szólt Magyar Péterről, hogy nem ejtette ki a nevét. „Tudjátok-e, hogy kik a pentitók? A pentitók a maffiából kiugrott, vádalkut kötő, a hatóságokkal együttműködő egykori maffiatagok az olasz maffia szótárában. Felfedik a maffiát, lebuktatják a társaikat, cserébe elkerülik a börtönt” – mondta akkor, hozzátéve, hogy Magyarországon már hungarikum felemelni ezeket a személyeket. Beszédében azzal is viccelt, hogy előző este a felesége azt tanácsolta, beszéljen a legújabb ellenzéki legendákról, ám ő ezt nem tudja bizonyítani, mert nem készített róla hangfelvételt. Rajta kívül a többi felszólaló ennyi utalást sem tett a hazai pártstruktúrát megrengető Magyarra – a DK vezető politikusa, Dobrev Klára és fő ideológusa Gyurcsány Ferenc azóta is szórványosabban és puhábban kritizálja Magyart (megjegyezve, hogy Dobrev hangneme valamelyest durvult, hiszen legutóbb már gyávának nevezte Magyart, majd a férfiasságra tett megjegyzést, amikor összeszólalkoztak a listavezetői vita kapcsán).

Molnár első hirdetései még a rébuszokban elmondott beszédéből kivágott részletekről szóltak, ám csakhamar direktebb, konfrontatívabb hangnemre váltott.

Molnár Csaba mellett a DK-közeli hírportál, a Nyugati Fény is ráállt Magyarra. Idén 5,7 millió forintért adtak fel 86 hirdetést, melyek közül 83 Magyarról szólt. Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 2024-ben 71 hirdetést adott fel 5,8 millióért, melyek közül mindössze háromnak nem Magyar lejáratása volt a célja. Őket legutóbb novemberben kapta el a költekezési láz: akkor a momentumos Donáth Annára lőttek a Gyurcsány-ellenes dolgozata nyomán.

Magyar Péter a színre lépése óta még nem adott fel hirdetést a Facebookon.

(Fotó: Magyar Péter Facebook-oldala)