A DK szinte minden pénzét Magyar Péter támadására fordítja
A DK politikusa, Molnár Csaba Facebook-oldala legalább 6,5 milliót költött a Magyar Pétert támadó hirdetésekre. Utóbbi még egyetlen forintot sem költött a közösségi médiában.
Egy hónap alatt a Facebookon a második legtöbbet költő ellenzéki politikussá lépett elő Molnár Csaba. A Meta Ad Library összesítője szerint a DK politikusa elmúlt 30 napban több mint 7 millió forintért hirdetett a közösségi oldalán, aminél többet csak párttársa, Dobrev Klára szánt hirdetésekre a kormánytól független oldalon, szám szerint 14 milliót: a célkeresztben viszont már Magyar Péter van.
A hirdetések 90 százaléka Magyar Pétert támadja
A 24.hu számításai szerint a DK alelnöke, EP-képviselője 125 hirdetésből 114-et szentelt Magyar Péterre.
Számokra lefordítva mindez azt jelenti, hogy Molnár, aki a DK-MSZP-Párbeszéd közös lista kampányfőnöke is egyben, eddig a hirdetési kiadásainak 92 százalékát, vagyis legalább 6,5 millió forintot fordított a Magyart hiteltelenítő posztokra, többet, mint amennyit Vitézy Dávid (6,2 millió), Karácsony Gergely (3,3 millió) és Donáth Anna (1,9 millió) ugyanennyi idő alatt összesen elköltött a Facebookon.
Ezzel párhuzamosan a Tisza listavezetője is egyre hangosabban kritizálja a DK-t, amelyet a közelmúltban elkezdett „kék Fidesznek” nevezni.
Vélhetően a Gyurcsány-párton belül Molnár Csabának jutott a feladat, hogy fideszesezze és jobboldalizza Magyart, és ezzel távol tartsa a DK-s szavazóbázistól.
Molnár április előtt három és fél hónapig nem adott fel hirdetést, ám a DK-s kampánynyitó óta felpörögtek a facebookos költései: csak az elmúlt hét napban 3 milliót költött el a platformon. Ennél csak a DK másik nagy költekezője, Dobrev Klára költött többet, ám ő látványosan kevesebbet foglalkozik Magyarral. Az elmúlt harminc napban feladott 246 hirdetéséből mindössze 43-ban említette Magyart név szerint, és további 19-ben tett rá utalást – írja a lap.
Április 14-én Molnár kampányindítón elmondott beszéde még úgy szólt Magyar Péterről, hogy nem ejtette ki a nevét. „Tudjátok-e, hogy kik a pentitók? A pentitók a maffiából kiugrott, vádalkut kötő, a hatóságokkal együttműködő egykori maffiatagok az olasz maffia szótárában. Felfedik a maffiát, lebuktatják a társaikat, cserébe elkerülik a börtönt” – mondta akkor, hozzátéve, hogy Magyarországon már hungarikum felemelni ezeket a személyeket. Beszédében azzal is viccelt, hogy előző este a felesége azt tanácsolta, beszéljen a legújabb ellenzéki legendákról, ám ő ezt nem tudja bizonyítani, mert nem készített róla hangfelvételt. Rajta kívül a többi felszólaló ennyi utalást sem tett a hazai pártstruktúrát megrengető Magyarra – a DK vezető politikusa, Dobrev Klára és fő ideológusa Gyurcsány Ferenc azóta is szórványosabban és puhábban kritizálja Magyart (megjegyezve, hogy Dobrev hangneme valamelyest durvult, hiszen legutóbb már gyávának nevezte Magyart, majd a férfiasságra tett megjegyzést, amikor összeszólalkoztak a listavezetői vita kapcsán).
Molnár első hirdetései még a rébuszokban elmondott beszédéből kivágott részletekről szóltak, ám csakhamar direktebb, konfrontatívabb hangnemre váltott.
Molnár Csaba mellett a DK-közeli hírportál, a Nyugati Fény is ráállt Magyarra. Idén 5,7 millió forintért adtak fel 86 hirdetést, melyek közül 83 Magyarról szólt. Az Ellenszél című ellenzéki propagandalap 2024-ben 71 hirdetést adott fel 5,8 millióért, melyek közül mindössze háromnak nem Magyar lejáratása volt a célja. Őket legutóbb novemberben kapta el a költekezési láz: akkor a momentumos Donáth Annára lőttek a Gyurcsány-ellenes dolgozata nyomán.
Magyar Péter a színre lépése óta még nem adott fel hirdetést a Facebookon.
(Fotó: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP)