A MÁV megkezdte az utasok kártérítését: ennyi pénzt kaphatnak vissza a késések után
A MÁV néhány nap alatt milliókat bukott el a a jelentős késések miatt.
A MÁV működését illetően az egyik legnagyobb kritika már az elmúlt években is az volt, hogy a vonatok sokat késnek, ez pedig kiszámíthatatlanná teszi az utazást. Az ígéretek szerint a jövőben javulni fog a helyzet, néhány napja pedig a késési biztosítás is működik, amely a legtöbb esetben automatikusan kártéríti azon járatok utasait, amelyek késtek – derült ki abból a bejegyzésből, amelyet Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a közösségi médiában tett közzé.
Mint írják, a pénzvisszatérítés elindításával kapcsolatban az utasok nagy részének már az elmúlt napokban sem volt teendőjük, ám az is kiderült, hogy bizonyos esetekben problémák merültek. Ma már az utasok jelentős része a MÁV alkalmazásán keresztül váltja meg a jegyét, esetükben egy-egy késés esetén a pénzvisszatérítési folyamat is gördülékenyebben. Ám az elmúlt napok tapasztalatai rávilágítottak arra, hogy a jegypénztárakban nem minden esetben lehetett érvényesíteni a pénzvisszatérítésre vonatkozó igényt.
Ennek hátterében egy informatikai hiba állt, amelyet sikerült azonosítani, illetve kijavítani, ám az első napokban az érintett utasoknak az ügyfélszolgálathoz kellett fordulniuk e-mailben, illetve telefonon. Köztük voltak azok az utasok is, akiknél a késés amiatt következett be, mert a buszok és vonatok közötti átszállások nem zajlottak megfelelően.
A MÁV ennyit fizet a késésekért
Ahogyan az a MÁV-csoport vezérigazgatójának bejegyzéséből kiderült, a vasúttársaság az elmúlt napokban már 9600 esetben indította el a pénzvisszatérítést. Ez összesen a 10 millió forintot is meghaladja, ám ez nem a késések kiemelkedő mennyiségéből fakad, hiszen a tájékoztatás szerint most is csak a járatok 3 százaléka volt érintett, ami megfelel az éves átlagnak.
A késési biztosításra minden utas igényt tarthat, amennyiben a járat, amelyre jegyet váltott, 20 percnél többet késik. Érdemes tudni, hogy ebben az esetben a MÁV-csoport a jegyár 50 százalékát visszatéríti, online jegyvásárlásnál ráadásul ez automatikusan megtörténik. Egyéb esetekben az utasok az ügyfélszolgálatokon kaphatnak segítséget, akár telefonon is.
Mint azt Hegyi Zsolt arra is kitért, hogy az új rendszer bevezetése nem azt a célt szolgálja, hogy elfogadhatóbbá tegye az utasok számára a késéseket, hanem azt, hogy ösztönzőleg hasson az egész MÁV-csoportra, és mérsékeljék ezen esetek számát. Ehhez a jegyár-visszatérítések mellett a bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje is hozzájárul, így a jövőben mindent megtesznek a menetrendek betartásáért. Ennek érdekében a MÁV-csoport 100 mozdonyt szerzett be, felújította az IC-kocsikat és rendszeresen elvégezteti a célzott pályakarbantartási munkálatokat is.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)