Íme a MÁV mesterterve nyárra: most tényleg bekapcsolják a klímát
Lázár János közlekedési miniszter bejelentette, hogy a MÁV légkondicionált buszokkal és új menetrenddel készül a nyári hőségre, miközben a késési biztosítás és a mozdonybérlés is a szolgáltatás javítását célozza.
Lázár János közlekedési miniszter május 27-i sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a MÁV légkondicionált buszokkal és új menetrenddel készül a nyári hőségre. A miniszter szerint a közösségi közlekedés iránti kereslet növekedett, és a jegybevételek is emelkedtek. A nyári hónapokban 250-300 légkondicionált MÁV-busz áll majd forgalomba, amelyek napi szinten biztosítják a klimatizált eljutást minden magyarországi településre – számolt be róla a Hegyi Zsolt MÁV-vezér és Lázár János közlekedési miniszter által tartott Közlekedésinfo alapján 24.hu.
Légkondicionált MÁV-buszokkal és új menetrenddel készül a nyárra a közlekedési tárca
A miniszter emlékeztetett arra is, hogy június 1-jétől bevezetik a késési biztosítást, amely szerint 20 perc késés esetén a jegyár 50 százalékát visszatérítik az utasoknak. Emellett 2026 tavaszáig mintegy 70 mozdonyt bérelnek, ami a Miskolc–Budapest vonalon több perces időmegtakarítást jelenthet.
A MÁV emellett 1200 mosdót újít fel december 31-ig, és 36 állomás felújítását is kigazdálkodta. Június 21-től új menetrend lép életbe, és a Székesfehérvár–Budapest vonalon a pályasebességet 160 km/h-ra emelik, ami körülbelül három perc időnyereséget jelent.
A miniszter hangsúlyozta, hogy bár nem tudják teljes mértékben kiküszöbölni a nyári problémákat, a közlekedési tárca és a MÁV is komoly erőforrásokat csoportosít a nyári időszakra való felkészülés érdekében.
Újít a MÁV
Amint arról beszámoltunk, a MÁV Zrt. új közlekedésbiztonsági kampányt indított, amelynek részeként figyelemfelkeltő piktogramokat festenek fel a vasúti átjárókban. A cél, hogy a gyalogosokat, kerékpárosokat és rollereseket arra ösztönözzék: ne a telefonjukba mélyedve keljenek át a síneken, hanem kellő körültekintéssel, a környezetükre figyelve tegyék azt – jelentette be kedden Hegyi Zsolt vezérigazgató.
A kampány hátterében az egyre gyakoribb balesetek állnak, melyek többsége figyelmetlenségre vagy mobiltelefon-használatra vezethető vissza.
„A piktogramok arra emlékeztetik az átkelőket, hogy nézzenek fel a kijelzőről, és győződjenek meg róla, biztonságos-e az átkelés” – fogalmazott Hegyi Zsolt, hozzátéve: immár 16 éve nem történt olyan baleset, amely a vasúttársaság hibájára lett volna visszavezethető.
(Fotó: Lázár János hivatalos Facebook oldala)