Nagyot húzott az IKEA: mostantól akár ingyen is lehet náluk enni

Az IKEA újabb módszerekkel szeretné az áruházába vonzani a vásárlókat.

2025. június 27., 16:22

Szerző:

Világszerte számos IKEA áruházban van étterem, ahol a vásárlók különféle fogások közül válogathatnak. A cég rendszeresen készül különféle akciókkal, így próbálják a fogyasztókat becsábítani. Ám a legújabb tervek szerint, egyes üzletekben ingyen menü is várja majd az embereket, írta meg a hvg.hu.

Ingyenes menüvel készül az IKEA

Az IKEA globális szinten új, költségtudatos vevőket célzó intézkedéseket vezet be, amelyek célja, hogy enyhítsék a magas megélhetési költségek terhét, miközben növelik az áruházak látogatottságát. A svéd bútorgyártó cég az éttermi árak drasztikus csökkentésével igyekszik visszacsábítani a vásárlókat: hétköznapokon féláron kínálják a népszerű húsgolyókat, a gyermekek számára pedig ingyenes menüt biztosítanak világszerte számos áruházban.

Az árengedmények ideiglenesek lesznek, pontos bevezetési dátumukat és időtartamukat azonban még nem közölte a cég. Tolga Öncü, az IKEA operatív igazgatója szerint a döntés célja, hogy segítsenek a fogyasztóknak, akik egyre inkább óvatosan bánnak a pénzükkel, inkább megtakarítanak, mint költenek.

„Az emberek megtartják a zsebükben vagy a megtakarításaikban lévő pénzt”

– indokolta a döntést Tolga Öncü.

Az éttermi kedvezményeken túl az IKEA a termékárak terén is nyitott a vevőbarát megoldásokra: tavaly átlagosan 15 százalékkal csökkentették a nagykereskedelmi árakat, ami világszinten körülbelül 9 százalékos bevételcsökkenést eredményezett. Ennek ellenére a vállalat folytatja terjeszkedési terveit, a 2025-ös pénzügyi év végéig 58 új áruház megnyitását tervezik. A magyarországi intézkedések részleteiről az IKEA egyelőre nem nyilatkozott.

Jönnek a használt termékek

Korábban a 168.hu is beszámolt arról, hogy tavaly tesztelte a cég az IKEA Preowned koncepciót. Az IKEA Preowned nevű platform lehetőséget ad majd a vásárlóknak, hogy közvetlenül egymástól vásároljanak és adjanak el megunt IKEA bútoraikat, ezzel új szintre emelve a körforgásos gazdaságot a bútorgyártó stratégiájában.

Bár korábban is működött az IKEA-nál visszavásárlási rendszer használt bútorokra, az új online platform egy sokkal szélesebb kör számára biztosít lehetőséget: itt a felhasználók egymás között kereskedhetnek, nem az áruházon keresztül. A vásárlóknak elég feltölteniük a termék nevét, saját fotóikat és az eladási árat. A rendszer mesterséges intelligencia segítségével automatikusan kiegészíti a hirdetést az IKEA hivatalos termékképeivel és méretadataival. Az adásvétel ezután közvetlenül az eladó és a vevő között történik. A rendszert 2024-ben Madridban és Oslóban tesztelték.

 

(Kiemelt kép: Pixabay)