Nem kapta meg a csomagját? Újabb közismert csomagküldő cég került bajba

Az elmúlt időszak nem kedvez egyetlen csomagküldő cég számára sem.

2024. október 17., 12:00

Szerző:

A küldemények kézbesítése akadozik, a csomagküldő cég pedig elérhetetlen – írta meg az Index, miután a portálhoz többen is eljuttatták a panaszaikat.

Ezúttal a Sameday csomagküldő szolgálatnál alakultak ki fennakadások, így egyre több az elégedetlen ügyfél. Mint arról a 168.hu is beszámolt, szeptember végén a Packeta csomagküldő is nehézségekkel küzdött, így a küldeményeket csak nagy késedelmekkel tudták kézbesíteni.

Úgy tűnik, most a Sameday csomagküldőnél is hasonló problémák alakultak ki, ugyanis rengeteg ügyfél arról panaszkodik, hogy a megrendelt csomagjaik egyáltalán nem érkeznek meg, a nyomkövetés sem működik, és az ügyfélszolgálatot sem tudják elérni, vagy ha mégis, akkor sem sikerül érdemi információhoz jutniuk.

A csomagküldő cég nem tud megbirkózni a rengeteg küldeménnyel

Bár maga a Sameday még nem reagált a sajtó megkereséseire, így arról egyelőre nincs információ, hogy mi okozza a fennakadásokat, ám egy érintett arról számolt be, hogy az ügyfélszolgálat neki azt a tájékoztatást adta, hogy a küldeményét azért nem tudják kézbesíteni, mert az easybox automaták túlzsúfoltak. Annyit közöltek vele, hogy a közeljövőben biztosan nem fogja megkapni a csomagját.

Többen azt tervezik, hogy fogyasztóvédelmi panaszt tesznek, mert nem néhány napos késésekről van szó: sokan még szeptemberi kézbesítéssel ígért csomagokat várnak. A küldeményekről nem érkezik semmilyen információ, így az sem derült ki, hogy éppen hol vannak, vagy hogy esetleg visszaküldték-e azokat a feladónak.

Különösen azoknak okoz mindez nagy bosszúságot, akik előre kifizették a küldeményeket, hiszen nem ritkán több tízezer forintos csomagokról sincs hír. Az érintettek már külön Facebook-csoportot is létrehoztak, ahol egyesek arról számoltak be, hogy több órás várakozást követően sem sikerült telefonon elérniük az ügyfélszolgálatot. A kézbesítések elmaradásának okáról egyelőre mindenki csak találgat.

A Packeta esetében az okozott problémát, hogy a cég szerződést kötött a Temuval, így jelentősen nőtt a kiszállítandó csomagjaik mennyisége, ami logisztikai fennakadásokat okozott. A Sameday esetében egyelőre csak annyi bizonyos, hogy olyan népszerű vállalatok is velük kötöttek szerződést, mint például a Vinted, az Emag vagy a Zooplus. Ezen webshopok mindegyike napi szinten is rengeteg megrendelést fogad, így nem meglepő, hogy rendszeresen nagyobb mennyiségű csomagot adnak fel. Természetesen rajtuk kívül még számos más partner is ennek a csomagküldő cégnek a szolgáltatásait veszi igénybe, ám hogy végül ezek a küldemények mikor érkezhetnek meg a címzettekhez, az egyelőre kérdéses.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)