Kapaszkodjon meg: a világ legjobb postái között van a Magyar Posta!
Az Egyetemes Postaegyesület a megalapításának 150. évfordulója alkalmából rangsorolta a postákat a fejlettségi szintjük alapján. A Magyar Posta a 20. a rangsorban.
A Magyar Posta csütörtöki közleményében tájékoztatta az ügyfeleit, hogy az Egyetemes Postaegyesület (UPU) megalapításának 150. évfordulója alkalmából nyilvánosságra hozta a világ postáinak fejlettségi szintje alapján összeállított éves listát. A Postai Világnapon Bernben tartott éves ünnepi ülésen dr. Balczó Barnabás elnök-vezérigazgató a „Rising Star” nevű díjat vette át, amely a fejlettségi listán legnagyobbat előre lépő posta elismerése. Ezzel az eredménnyel a Magyar Posta a V4 országok közül is a legelőkelőbb helyre ugrott.
Tavaly még 33. volt a Magyar Posta
Mint írják, az Egyetemes Postaegyesület feladata az országok közötti postaforgalmi szolgáltatások szabad biztosítása. E szervezet minden évben egységes mérőszámok alapján értékeli az egyes országok postáinak fejlődését, és méri, hogy az adott nemzeti posta mennyiben járul hozzá országa nemzetgazdaságának teljesítményéhez.
A nemzetközi szervezet által statisztikai eredmények alapján összeállított rangsorban a Magyar Posta tavaly a 33. helyezést tudta megszerezni, míg idén a 20. helyre került. Ezzel a teljesítménnyel szerezte meg a Magyar Posta a Rising Star díjat, amelyet elnevezéséből adódóan az a posta kapja, amely az egyéves időszak alatt éri el a legnagyobb fejlődést.
A nemzetközi rangsor összeállítása olyan, egymással összevethető adatokon alapul, mint
- a postai szolgáltatások sebessége és kiszámíthatósága,
- nemzetközi elérése és szerepe a nemzetközi kereskedelemben, azaz az adott postai szolgáltató hány országba és mekkora mennyiségű küldeményt képes továbbítani,
- a postai szolgáltatások üzleti modelljének eredményessége,
- az adott postai szolgáltatónak a társadalmi, gazdasági és technológiai kihívásokhoz való alkalmazkodóképessége.
A közleményben azt írják, a Magyar Posta ezzel az elismeréssel egy újabb mérföldkőhöz érkezett azon az úton, hogy teljesítse a vele szemben támasztott tulajdonosi elvárást, miszerint a XXI. századi ügyféligényekhez alkalmazkodó, arra hatékonyan reagáló, ügyfélközpontú, digitális és fenntartható postává fejlődjön.
(Fotó: ATTILA KISBENEDEK / AFP)