Itt a BKK nagy dobása, rengeteg utast érint

A BKK folyamatosan azon van, hogy az utasok szokásait és igényeit szem előtt tartva segítse a közlekedést. 

2024. augusztus 28., 12:46

Szerző:

Ezúttal például korszerű utastájékoztató táblákat helyeztek ki Óbuda jelentős csomópontjában, a Bécsi út / Vörösvári út megállóiban. A BKK a megállókat az induló járatokat felsoroló új táblákkal szerelte fel, hogy ezentúl itt is könnyebben, gyorsabban tájékozódhassanak az ügyfelek

Segítik az utasok tájékozódását 

A honlapjukon közzétett közlemény tanúsága szerint pedig a Bécsi útról induló villamosok megállóit továbbra is speciális, az indításjelzőkkel összehangban lévő, római számokkal jelölt egyedi azonosítókkal jelölik, melyek segítik az utasok tájékozódását: a kijelzők fényjelzéssel mutatják a soron következő, 2 percen belül induló villamos járatszámát és indulási helyét. 

Új megoldásokat is alkalmaz a BKK 

Az óbudai táblák cseréje egyébként egy korszerűsítési projekt része, amelyben a Budapesti Közlekedési Központ fokozatosan újítja meg a teljes budapesti hálózat információs felületeit. A BKK-hoz számos észrevétel érkezett az utasok részéről azzal kapcsoaltban, hogy az információs táblák megkoptak, éppen ezért a társasgá a korszerűsítés mellett döntött. A vállalat közölte azt is, nemcsak az elhasználódott, tönkrement eszközöket cserélik, hanem – ahol az indokolt – új megoldásokat alkalmaznak. 

Folytatják a munkát

A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Az aluljáróval rendelkező csomópontokban a betűk az aluljárók megfelelő kijáratát jelzik. Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni. A Budapesti Közlekedési Központ az elmúlt két és fél évben közel 40 csomópontban tette korszerűbbé a tájékoztatást, és a következő hetekben, hónapokban is további forgalmas helyszíneken folytatják a munkát a BKK szakemberei.

(Kiemelt képünk forrása: BKK)