A civilek szerint Lázár János tárcája dilettáns
A MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – 10 regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait. A civilek szerint szerint olyan vonalakat érint a bezárás, amelyeket a közelmúltban újítottak fel.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, A MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – 10 regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait. Erről Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma döntött, a döntésről a cég közleményben tájékoztatta az utasokat.
A Közlekedő Tömeg szerint olyan vonalakat érint a bezárás, amelyeket a közelmúltban újítottak fel, vagy épp folyik a felújításuk.
A menetrendek öt nappal a vasútvonalak bezárása előtt kerültek nyilvánosságra – ennyi ideje van tehát a vasútvonalak használóinak tudomásul venni, hogyan tudnak majd közlekedni jövő héttől, írják a civilek.
„A mellékvonalak leépítésére 2020-ban bevezetett, majd megbukott járványügyi menetrend hallatlan tiltakozásokat indított el az érintett térségekben. Hogy a helyi polgármesterek és országgyűlési képviselők tiltakozását, valamint a médiavisszhangot elkerüljék, idén a nyár közepén, rekordidő alatt verik át a mellékvonalak bezárását – van olyan település, ahol a teljes önkormányzat szabadságon van, miközben megszüntetik a vasútvonalukat.
Hogy mennyire sürgős volt a mellékvonali vasúthálózat egy jelentős részének szétverése, mi sem bizonyítja jobban, hogy olyan vonalakon is megszűnik a vonatközlekedés, ahol a közelmúltban fejlesztések zajlottak:
Július 31-én fejeződik be a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vasútvonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása, mely során a teljes vasúti pályát újjá kellett építeni. A vasútvonalat másnap bezárják.
A Mátészalka-Csenger vasútvonalon jelenleg is zajlik Csenger vasútállomásának felújítása. Az állomás forgalma a vasútvonallal együtt keddtől megszűnik.
A Dombóvár-Komló vasútvonalon másfél éve került bevezetésre egy napi 2 helyett 5-6 pár vonatot tartalmazó menetrend, míg Csenger térsége közvetlen debreceni kapcsolatot kapott – ennek megfelelően mindkét vonalon emelkedett az utasszám. Most mindkét vonalat bezárják.
Az átgondolatlanság és a dilettantizmus most is abszurd helyzetekhez vezet” – foglalják össze a közösségi oldalukon.
A vasúti közlekedés megszüntetése ezekben a régiókban hosszú távon is ellehetetleníti a gazdaságfejlesztést, megnehezíti ipari munkahelyek létrehozását, tovább fokozva innen a lakosság elvándorlását. Sok térségtől ráadásul a megyeszékhelyre vezető leggyorsabb kapcsolatot veszik el (Nagyatád, Tiszazug, Tiszafüred), tovább nehezítve az itt élők oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz való hozzáférését.
A MÁV-VOLÁN csoport azzal indokolja az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hogy akkora a jármű- és személyzethiány, hogy nem képesek ellátni a szolgáltatást. A létszámhiány enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat.
(Kiemelt képünk forrása: 168.hu Archív)