Meleg János: lesznek még a hodászi vonatbalesethez hasonló meghibásodások

A Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint a költségmegvonás és a karbantartás hiánya vezethetett a hétfői hodászi vonatbalesethez és ezeket a vonatokat 18-20 fokos hőmérsékletre tervezték. Meleg János nem zárja ki, hogy lesznek hasonló esetek. 

2023. július 20., 19:59

Szerző:

„Elég szomorú, hogy bekövetkezhetett egy ilyen baleset” – mondta az InfoRádióban Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, aki az üzemeltetési, karbantartási költségcsökkentések ellenére úgy véli, nincs közlekedésbiztonsági veszélyhelyzet. Arra azonban figyelmeztetett, hogy az utasokat kellemetlenség éri majd, ha nem működik a klíma, elromlanak az ajtózárak a szerelvényeken, és megannyi hiba jött a nyáron elő. Mindez szerinte visszavezethető arra, hogy jelentős költségmegvonások vannak – írja az infostart. „Ez már azt jelenti, hogy ezen a szakaszon az utasok biztonsága súlyos kivetni valót hagy maga után” – jelentette ki a szakszervezet elnöke. Ahogy arról korábban írtunk, a kiáramló gőztől égési sérülést szenvedett több utas a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó motorvonaton Hodásznál hétfőn. 

A szerelvények nagyon régiek, ráadásul több mint 40 éves, a Volán-buszokról leselejtezett hűtőberendezéseket szereltek be, amit a szakszervezeti képviselő szeint már akkor sem lett volna szabad megtenni. Meleg János azt mondta, a szerelvényeket egyébként sem Magyarországra tervezték: valamikor Szlovákiában a 18-20 fokos hőmérsékletre próbálták ki. A klímaváltozás miatt mostanra rendkívül magas hőmérsékletek vannak, ezért a dél-alföldi régióban bekövetkezhetnek „adott esetben további problémák”.

A hodászi vonatbalesethez hasonló ügyek felhívhatják a figyelmet a probléma súlyosságára, ám a szakszervezet elnöke szerint a költségek oldaláról további megszorításokat terveznek. „Ez azt vetíti előre számomra, hogy még több műszaki probléma lesz a közlekedésben” – mondta Meleg János.

(Kiemelt képünkön: Jegykezelő áll a Balassagyarmat-Ipolytarnóc között közlekedő motorvonat lépcsőjén, Balassagyarmaton. MTI Fotó: Komka Péter)