Fontos vasútvonalat érint a MÁV karbantartása, rendkívüli változás jön
A MÁV által bejelentett előre tervezett karbantartás miatt jelentős menetrendi változások jönnek június végétől a Budapest és Pécs közötti vasútvonalon. Az utasoknak pótlóbuszokra, hosszabb utazási időre és ideiglenes állomásváltozásokra kell számítaniuk.
A MÁV közleménye szerint 2025. június 21. és július 18. között pályakarbantartási munkák zajlanak a Budapest-Pécs vasútvonalon – olvasható a Mávinform közleményében.
MÁV nyári munkálatai miatt vonat helyett buszra kell ülni
Ez idő alatt a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek, több szakaszon pedig teljes vágányzár lesz érvényben, így pótlóbuszok szállítják majd az utasokat. A nyári szünetet kihasználva időzítették a munkálatokat, amikor az utazók száma csökken, különösen az egyetemi városként is jelentős Pécs irányába.
A felújítás célja a késések csökkentése és a menetidő javítása. Ennek részeként például Simontornya állomás közelében 300 méteren megszüntetik a sebességkorlátozást, így ott a jövőben akár 120 kilométer/órával is haladhatnak a vonatok.
Mit jelent ez az utasoknak?
A MÁV tájékoztatása szerint a vágányzár idején Sárbogárd és Dombóvár között pótlóbuszok helyettesítik a Mecsek InterCityt. Ugyanez vonatkozik több más járatra is, köztük a Kresz Géza, Rippl-Rónai, Somogy IC-kre, valamint az S40-es és személyvonatokra is, amelyek Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között nem közlekednek majd vonattal.
A fővárosból induló InterCity vonatok ideiglenesen nem a Keleti, hanem a Budapest-Kelenföld állomásról indulnak és oda érkeznek. Az utazóknak ezért nemcsak a menetidő meghosszabbodásával, hanem az induló és érkező állomás változásával is számolniuk kell.
MÁV szerint a munkálatok hosszú távon gyorsítják a közlekedést
A MÁV célja, hogy a karbantartás után gyorsabb, pontosabb és kényelmesebb vasúti közlekedést biztosítson a pécsi fővonalon. A munkálatok során végzett fejlesztések várhatóan hozzájárulnak majd a rendszeresen jelentkező késések felszámolásához, és javítják az utazás színvonalát.
A vasúttársaság arra kéri az utasokat, hogy indulás előtt mindenképp tájékozódjanak az aktuális menetrendről, és számítsanak hosszabb eljutási időre az érintett időszakban.
A MÁV májusban összeszedte magát
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a MÁV májusban elkezdte összeszedni magát, a javulás mögött pedig több ok is állhat: országos szintű sorompó-ellenőrzések, célzott pályakarbantartások, valamint az új, korszerű mozdonyok forgalomba állítása. Például Szeged felé megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, míg a vácrátóti vonalon a pályafelújítás hozott javulást.
Ugyanakkor a háttérben továbbra is súlyos problémák húzódnak. Májusban átlagosan kétnaponta történt halálos gázolás vagy vasúti átjárós baleset, ami önmagában is rontja a statisztikákat. Emellett a biztosítóberendezések hibái is rendszeresek maradtak. A kimaradt járatok aránya ugyan alacsony – 1% alatt van –, de ez nem mindig látszik az utasélményben, főleg a vidéki mellékvonalakon.