Késett a MÁV, akcióba léptek az utasok
Nem várt megoldással rukkoltak elő az utasok Balatongyöröknél, amikor a MÁV vonata nem érkezett meg időben, úgy döntöttek, maguk alkotnak egy szerelvényt. A különös „embervonatról” készült fotók bejárták a közösségi médiát.
A történet először egy helyi Facebook-csoportban bukkant fel, ahol arról írtak, hogy 35 percet késett a vonat, így a várakozók – a saját szórakoztatásukra – élőláncot formáltak. A bejegyzés szerint a MÁV járatát helyettesítő „embervonat” egészen pontosan időben indult, még ha csak jelképesen is. Később kiderült, hogy mindez egy vasúti ünnepség része volt, az esetről készült képeket pedig itt tudja megtekinteni.
A MÁV helyett jött a Gyenesdiási Dalárda
A valóságban nem történt késés, a „35 perc csúszás” csak a tréfa része volt. Az embervonat ugyanis a Pünkösd szombatján tartott vasúti emlékszoba-avató rendezvényhez kapcsolódott, ahol a Gyenesdiási Dalárda kérte fel a résztvevőket a mókás performanszra. A hangulatot tovább fokozta, hogy előkerült egy régi kalauzkalap és egy klasszikus vasúti tárcsa is, így a hangulat egészen autentikus lett.
Az esemény célja az volt, hogy a helyiek emléket állítsanak a balatongyöröki vasútállomás múltjának, és játékos módon idézzék meg a vonatozás élményét. A kreatív megoldás nagy sikert aratott, és sokan osztották tovább a humoros fotókat. Bár ezúttal nem valódi MÁV-késésről volt szó, a történet azért is lett népszerű, mert sokakban elevenített fel kellemetlen élményeket a vasúttársaság járatkéséseivel kapcsolatban. A kommentelők közül többen is megjegyezték, hogy nekik már valóban lett volna idejük embervonatot szervezni a késlekedő vonat helyett.
Az ilyen kezdeményezések nemcsak oldják a feszültséget, hanem közösséget is formálnak – még ha épp a vasútállomás peronján is. Balatongyöröknél ezúttal nem a bosszankodás, hanem a humor győzött.
A MÁV meglepő bejelentést tett
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a májusi menetrendi statisztika szerint a MÁV-nál a vonatok 83,12 %-a közlekedett időben, és mindössze 2,65 %-uk késett 20 percnél többet, a korábbi mélypontot jelentő kora tavaszi időszakot követően tehát tartós javulás figyelhető meg – szúrta a 24.hu Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatójának Facebook-bejegyzését.
Mint írja, a mostani javulás mögött több ok is állhat: országos szintű sorompó-ellenőrzések, célzott pályakarbantartások, valamint az új, korszerű mozdonyok forgalomba állítása. Például Szeged felé megszűntek a korábbi sebességkorlátozások, míg a vácrátóti vonalon a pályafelújítás hozott javulást.
Ugyanakkor a háttérben továbbra is súlyos problémák húzódnak. Májusban átlagosan kétnaponta történt halálos gázolás vagy vasúti átjárós baleset, ami önmagában is rontja a statisztikákat. Emellett a biztosítóberendezések hibái is rendszeresek maradtak. A kimaradt járatok aránya ugyan alacsony – 1% alatt van –, de ez nem mindig látszik az utasélményben, főleg a vidéki mellékvonalakon.