Vitézy Dávid kiakadt azon, hogy a BKK csökkenti a jegyautomaták számát
Az online jegyértékesítés sikerére hivatkozva döntött így a vállalat.
Az online jegyértékesítés növekedése miatt a Budapesti Közlekedési Központ, 15 százalékkal csökkenti a kihelyezett automaták számát – derül ki a vállalat keddi közleményéből. A készülékek csökkentése mellett azonban több innovációra lehet számítani az idén 7 éves jegy- és bérletautomata-hálózaton. Többek között korszerű vezérlőegység kerül a gépekbe, amely amellett, hogy stabilabbá teszi a hálózat működését, a javítást is leegyszerűsíti. A készülékeken található rendszer képes lesz a mobiltelefon képernyőjéről is beolvasni a QR-kódot, amely egyszerűsíti a vásárlást, illetve nagyobb adatátvitelű kommunikációra lesznek képesek az automaták.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója azonban cseppet sem volt elragadtatva attól a fejleménytől, hogy az utasok kevesebb helyen válthatnak majd jegyet és bérletet a fővárosi járatokra. „Rengeteg munkánk volt abban, hogy 2014-ben több, mint 300 új, bankkártyát is elfogadó, bérletet is árusító, éjjel-nappal működő automata jelent meg a BKK hálózatán” – kezdte Vitézy, aki szerint a döntést nem lehet pénzhiánnyal magyarázni, ugyanis az automaták egyértelműen plusz bevételt hoztak, amitől így elesik a BKV. Kiemelte: ezzel 12 év után először ismét az a fajta rövid látó megszorító logika érvényesül, ami 2010 előtt is fémjelezte a cég értékesítési gyakorlatát.
(Kiemelt kép: Vitézy Dávid a Közlekedési Múzeum Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik című tárlatának megnyitóján az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában 2021. július 15-én. Fotó: Karancsi Rudolf / 168.hu)