Ilyen se volt még: a Xiaomi megelőzte az Apple-t

Már nem az almás logójú cég a világ második számú okostelefon-gyártója.

2021. július 16., 13:26

Szerző:

A Canalys piackutató elsődleges adatai alapján a Xiaomi eladásai 83 százalékkal ugrottak meg az elmúlt időszakban, így a kínai gyártó átvette a második helyet az okostelefonok piacán. Ezzel először fordul elő, hogy az elektromos főzőedényektől a játékos monitorokig szinte minden elektromos termék piacán jelenlévő Xiaomi megtörte a hagyományos Samsung-Apple uralmat.

Az idei év második negyedévében a Samsung piaci részesedése 19 százalék volt, a Xiaomi-é 17 százalékra nőtt, míg az Apple 14 százalékkal a harmadik helyre csúszott – áll a Canalyst jelentésében. A hírek hatására a hong kongi tőzsde index, a Hang Seng jelentése szerint a Xiaomi részvények értéke 4,1 százalékkal megugrott és így a pénteki nap legjobban teljesítő papírja lett.

Néhány évvel korábban a Huawei volt, amely hasonló felfordulást okozott az okostelefonok piacán, azonban a vállalat az amerikai szankciók miatt több létfontosságú chiphez nem juthatott hozzá, így kénytelen volt kivonulni az okostelefonok piacáról. A lépés nyomán a kínai kereskedelmi láncok új beszállítók után néztek, és a piaci rést kihasználva, a Xiaomi agresszív terjeszkedésbe kezdett, és az év elején két csúcskategóriás telefont is bejelentett. 

„A Samsunghoz és az Apple-hez képest 40, de akár 75 százalékkal alacsonyabb áruk miatt további növekedés várható a csúcskategóriájú, úgy nevezett high-end Xiaomi telefonok piacán. Ez azonban nem lesz egy könnyű menet, mert a feltörekvő Oppo és a Vivo is ugyanezt a szegmenst célozták meg, ráadásul a Xiaomivel ellentétben mindkettő jelentős méretű reklámhadjáratba kezdett márkájuk népszerűsítésére” – mondta Ben Stanton, a Canalys kutatási igazgatója.

Legnagyobb sikereit a Xiaomi olyan árérzékeny piacokon érte el, mint a több mint 300 százalékos bővülést produkáló Latin-Amerika, és Afrika a maga 150 százalékos növekedésével. Jól mutatja a sikerek mértékét, hogy még a hagyományosan minőségérzékeny piacon, Nyugat-Európában is több mint felével növelte eladásait a cég, jelentette a Canalys. A Mi termékek gyártója hazájában, Kínában az év első felében az Oppóval és a Vivóval küzdött a csúcskategóriás termékek piacán, mindhármuk nagyjából egyforma szeletet tudott kihasítani a képzeletbeli tortából. 

(Kiemelt kép: Xiaomi okostelefon egy boltban Barcelonában, 2021. január 13-án. Fotó: Bloomberg)