Korlátozza a kiskorú felhasználókat megcélzó hirdetéseket a Facebook

Pár héten belül életbe is léphetnek a változások.

2021. július 27., 23:27

Szerző:

A Facebook leállítja a legfiatalabb felhasználóit célzó hirdetéseinek egy részét és újabb adatvédelmi intézkedéseket vezet be, miközben az Instagram egy gyermekeknek tervezett verzióját vezetné be, írja a Bloomberg. A változások várhatóan pár héten belül lépnek életbe és a Facebookon kívül az Instagramot és a Messenger alkalmazásokat fogják érinteni.

A techóriás többé nem engedi a hirdetőinek, hogy a 18 év alatti felhasználók számára célzottan a megadott érdeklődési köreik és webes aktivitásuk alapján hirdessen. A hirdetők továbbra is tudnak majd a kiskorú felhasználóknak célzottan hirdetni az életkoruk, nemük és tartózkodási helyük alapján, áll a cég keddi közleményében. 

Egy másik módosítás lesz, hogy a 16 év alatti Instagram-felhasználók profilját alapból privát módba fogja átrakni a cég, mert így a kiskorúak könnyebben kontrollálhatják, ki láthatja és kommentálhatja posztjaikat. Az Instagramon egy privát fiókot csak akkor követhet egy felhasználó, ha azt az adott fiók tulajdonosa engedélyezi.

A kaliforniai cég a változásokat feltehetően arra reagálva jelentette be, hogy sokan kritizálták azon tervét, mely szerint létrehozná az Instagram gyermekverzióját a 13 év éven alattiak számára, akiknek jelenleg tilos regisztrálniuk a cég közösségi oldalaira. Az ügyvezetők azt nyilatkozták, a kamaszkor előtt állóknak is szeretnék elérhetővé tenni az Instagram szolgáltatásait, de kizárólag a szülői felügyelet és láthatóság mellett.

Több törvényhozó, főállamügyész és gyermekjogi ügyvéd ellenzi a Facebook említett projektjét azzal érvelve, hogy az új alkalmazás hozzájárulhat a depresszió, magány és szorongás gyermekkori kialakulásához. 

(Kiemelt kép: 2020. október 5-én a francia Toulouse-ban tabletek a Facebook logóját mutatják, egy telefon pedig az Instagramét. Fotó: Lionel Bonaventure / AFP)