Zsákutcában a hajózás fejlesztése?

2010. november 25., 13:55

A Dunán a hajózáshoz jelenleg 2,7 méteres mélységet kell biztosítani 150-180 m szélességben, aminek megvalósítása csak jelentős beavatkozásokkal lehetséges.

A tervek a hajóút kiépítését a meder kotrásával, műtárgyak beépítésével valósítanák meg, amik káros ökológiai hatásaik mellett rendszeres fenntartási munkálatokat igényelnek. A hajóút paraméterekkel azonban nincs minden rendben. Ahelyett, hogy hazánk kihasználná a nemzetközi ajánlások adta mozgásteret, a vonatkozó ajánlások legszigorúbb kombinációját választja.

Magyarország számára olyan megoldás ésszerű, amely minimális szinten tartja a mederben szükséges beavatkozásokat. Ehhez egy miniszteri rendelet módosítására van szükség, amire a közlekedési tárca a

WWF-től már kapott javaslatot.

„Bízunk benne, hogy a felelős minisztériumban figyelembe veszik az érveket, és napirendre tűzik az új szemléletet tükröző előterjesztést. Javasoljuk, hogy a Kormány alapjaiban gondolja át a fejlesztés célját. Nem helyes, ha a tervezésre és kivitelezésre milliárdos megbízásokat kapó cégek lobbiereje jelöli ki az irányt.”– mondta Figeczky Gábor, a

WWFmegbízott igazgatója.