iPhone-t használ? Mostantól drágább mulatság lehet a javítás
A garancia eddig sokféle javításra kiterjedt az iPhone és az Apple Watch esetében, ám mostantól a tulajdonosoknak kell állniuk a költségek nagy részét.
Megéri vigyázni a telefonokra és okosórákra, ugyanis az Apple garanciája az iPhone és az Apple Watch esetében a jövőben már nem terjed ki az egyik legáltalánosabb sérüléstípusra – írta meg a 9to5Mac.
Az Apple a napokban jelentős változásokat léptetett életbe az iPhone és az Apple Watch esetében is, legalábbis ami a jótállási feltételeket és a garanciákat illeti. A techóriás eddig rendszeresen népszerűsítette úgy a termékeit, mint törhetetlen és strapabíró eszközöket, ám azt is gyakran hangoztatták, hogy ha mégis javításra szorulna valamely eszközük, akkor az olyan gyakori sérüléseket, mint például egy hajszálrepedés, díjtalanul kijavítják a garancia időtartama alatt.
Az Apple azonban most változtatott az üzletpolitikáján, és ez a felhasználók számára komoly költségekkel járhat.
Mostantól a tulajdonos fizet az iPhone javításáért
Az Apple eddig abban az esetben szervizelte a garancia keretében a hajszálrepedéseket az iPhone és Apple Watch készülékeken, ha csak egyetlen repedés látszott a kijelzőn, és semmilyen egyéb külsérelmi nyom nem volt felfedezhető a javításra szoruló eszközön.
A legfrissebb hírek szerint azonban az Apple már tájékoztatta is a hivatalos szervizeket, illetve a partnereit, hogy a jövőben a hajszálrepedések kikerülnek a garancia és a jótállás hatásköréből, és azok javításának költségét nem fedezik. Mivel a repedések nem csupán esztétikai, hanem idővel működési problémákat is előidézhetnek, ezeket célszerű minél hamarabb megjavítani. Csakhogy az egyetlen javítási mód a kijelző cseréje, ami meglehetősen költséges eljárás.
Bár eddig is voltak eltérések a szervizek között annak tekintetében, hogy hol mit végeztek el garanciális javításként, de az biztos, hogy mostantól bárhova is viszi a felhasználó a sérült készüléket, a hajszálrepedés javításáért még akkor is fizetnie kell, ha más külsérelmi nyom, illetve egyéb, szemmel látható behatás nem érte a telefont vagy az okosórát.
Mivel mind a telefonok, mind az okosórák napi használatban vannak, nagy az esélye annak, hogy előbb vagy utóbb megsérülnek, a javításukat ennek ellenére nem állja a techóriás. A szakértők szerint mindez azzal fog együtt járni, hogy csak a valóban működésképtelen eszközök kerülnek majd be a szervizbe: a borsos árak miatt egy-egy hajszálrepedésre a legtöbb tulajdonos nem fordít majd túl nagy figyelmet.
Az Apple a megkeresésekre nem reagált, így az sem világos, mi állhat a változtatás hátterében, az azonban bizonyos, hogy a jövőben minden szerviz betartja majd ezeket a szabályokat a garanciát illetően. Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy a szigorítás csak az iPhone-ra és az Apple Watch-ra vonatkozik: az iPadek és a Mac számítógépek hajszálrepedéseinek javítása továbbra is a garancia részét képezi.
(Képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)