Covid: a digitális alkalmazások fénykora

Harminc százalékkal több digitális alkalmazást használnak az emberek egy év alatt. 

2021. augusztus 11., 20:49

Szerző:

A Cisco AppDynamics felmérése szerint a megkérdezett fogyasztók 76 százalékának nagyobbak lettek az igényei, 57 százaléka pedig nem használja többet azt az alkalmazást, amelyik nem teljesít a várakozásának megfelelően.

A járvány az emberek életének minden szegmensére hatással volt. Így nem meglepő, hogy a digitális alkalmazások használata is megnövekedett az utóbbi egy évben. Az emberek többsége otthonról intézte a dolgait, az alkalmazások kapaszkodót nyújtottak számukra a magány elkerülésében, és általuk gyorsabban tudott telni az idő.

Azonban az emberek elvárásait is növelte ez az időszak, toleranciájuk pedig csökkent. Több mint 13 ezer ember válasza alapján kiderült, hogy amint bármilyen hibát észlelnek az adott alkalmazással kapcsolatban, egyből az üzemeltető céget, brandet, márkát teszik felelőssé, zéró toleranciát tanúsítva. 72 százalékuk ugyanis úgy véli, hogy az adott cég vagy brand felelőssége a digitális szolgáltatás vagy applikáció hibátlan működésének biztosítása, 92 százalékuk pedig elvárja, hogy a digitális szolgáltatások megbízható és konzisztens teljesítményt nyújtsanak. Azokhoz a márkákhoz viszont, akik kivételesen magas minőségű digitális szolgáltatást biztosítanak, a megkérdezettek 67 százaléka lojálisabb lett.

Sok ember számára a digitális alkalmazások mentőövként szolgáltak, a megkérdezettek 84 százaléka szerint ezek a szolgáltatások segítettek átvészelni a világjárványt, és ha minden visszatér az eredeti felállásba, akkor is támaszkodni fognak a már jól megszokott és igénybe vett digitális szolgáltatásokra, hiszen lássuk be, sokkal jobb otthonról befizetni a csekkeket, mint sorban állni a postán.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)