Csökken az OTP telefonos ügyfélszolgálatán a beazonosítás ideje

A várakozási idő csökkenéséért a biometrikus azonosítás a felelős, 120 másodpercről a negyedére esett vissza. 

2023. augusztus 31., 08:20

Szerző:

Az OTP telefonos ügyfélszolgálatán életbe lépett a biometrikus azonosítás. A felhasználó ezután push üzenet kap, amelyen keresztül arcfelismeréssel, vagy az ujjlenyomat olvasóval igazolhatja magát.

A bank rendszere az ügyfél telefonszáma alapján megvizsgálja, hogy a bank ügyféleként rendelkezik-e aktív mobilbanki szerződéssel és aktív mobilbanki alkalmazással, és ha minden rendben, az applikáció elküldi a push üzenetet, amelyre rákattintva élesedik a biometrikus azonosítás vagy a készülék PIN kódjának megadása után érhető el a szolgáltatás – számol be a hvg.

„Az OTP Bank telefonos ügyfélszolgálata naponta átlagosan 10 ezer, évente 2,8 millió hívást kezel. A korábban másfél-két percig tartó azonosítási folyamatot az új push üzeneteken alapuló technológia körülbelül fél percre rövidíti le” – mondta el a fejlesztéssel kapcsolatban Pesti Kornélia, a pénzintézet Contact Centerének igazgatója.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Emin Menguarslan / Anadolu Agency via AFP)