Dagad a botrány: kiderült, Sándor Péter színészt miért rúgták ki az Operettszínházból
Nyilvános az Operettszínház indokolása: ez vezetett Sándor Péter elbocsátásához.
Felháborodtak a nézők, amikor kiderült, hogy Sándor Péter nem szerepel az Operettszínház márciusi és áprilisi előadásaiban. Petíciót is indítottak érte, de az intézmény a holnapján közli most, hogy a színészt elbocsátották. A közlemény teljes szövegét olvashatja alább, ez tartalmazza az okot is, amiért úgy döntöttek, hogy megválnak Sándor Pétertől:
„a Budapesti Operettszínház Sajtókommunikációs Osztálya közli, hogy a színház szerződést bont Sándor Péter művész úrral. A Budapesti Operettszínház a szerződésbontást a színház vezetése és Sándor Péter között zajlott, végül eredménytelenül zárult egyeztetések okán eddig nem hozta nyilvánosságra. Kiss-B. Atilla főigazgató úr személyesen is nagyra értékeli Sándor Péter kiemelkedő énekesi és színészi kvalitásait, amit az is bizonyít, hogy lehetőséget adott számára, hogy ismét a Budapesti Operettszínház színpadára lépjen, és az elmúlt években számos műfajban főszerepek sorának megformálását bízta a művészre. Sándor Péter az utóbbi időben a színház falain belül tett megnyilvánulásainak tartalma és hangneme bármely más színházban elfogadhatatlan lenne, ahogyan a Budapesti Operettszínházban is védhetetlen, ezért a fenti indokok alapján a színház vezetése úgy döntött, hogy jelenleg nem kíván együtt dolgozni Sándor Péterrel. A Budapesti Operettszínház az ügyet lezártnak tekinti, és a továbbiakban számos kiváló alkotójával és népszerű művészével zajló, széles körben elismert szakmai munkájára kíván koncentrálni.”
Sándor Péter egyelőre nem reagált az ügyre, a hivatalos Facebookján a legutóbbi bejegyzésben Szurdi Miklóst gyászolja. Az azonban elgondolkodtató, hogy az Operettszínház a színész megnyilvánulásainak elfogadhatatlan tartalmát és hangnemét említi, mivel ez az indokolás erősen emlékeztet Eszenyi Enikő ügyére, akivel szemben hasonló kifogásai voltak a kollégáknak.
Legutoljára decemberben került szóba ez a téma, akkor Molnár Áron beszélt Eszenyiről, akivel évekig együtt dolgoztak.
„Enikő generációja mit örökölt az oktatásból? Ők a mesterségóra előtt hánytak a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, annyira izgultak, hogy mit fognak szólni a mestereik. Azt gondolom, hogy ők nem tanultak mást, mint ezt a fajta abuzív viselkedést. Ez a generáció ebben nőtt föl, és nagyon szerencsés, aki nem így rendez, de azért annak a generációnak a nagy nagy része így rendez, így igazgat, így gondolkodik, mert nem kapott más alternatívát”
– így fogalmazott nemrég Molnár Áron, utalva arra, hogy Eszenyi Enikőnek azért kellett távoznia a Vígszínház éléről, mert beosztottjai szerint mérgező légkört teremtett és másokat rendszeresen megalázott munka közben.
(Kiemelt kép: a Budapesti Operettszínház honlapja)