Most érkezett: visszatérhet a boltokba a magyarok kedvenc itala

A Márka Üdítőgyártó Kft. megállapodást kötött a Traubisoda gyártási és forgalmazási jogaira, így az üdítő újra elérhető lesz a magyar boltokban.

2025. március 13., 07:38

Szerző:

A Márka Üdítőgyártó Kft. hosszú távú megállapodást kötött a legendás Traubisoda gyártási és forgalmazási jogaira, így az ikonikus üdítő újra elérhető lesz a magyar piacon, a boltokban – írja a Pénzcentrum. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat az elmúlt években jelentős bővülésen ment keresztül: négy új gyártósorral kapacitását közel tízszeresére növelte, és évente 290 millió palack üdítőt állít elő.

A lap felidézte, a Traubisoda visszatérése nemcsak nosztalgikus értékkel bír, hanem komoly piaci lehetőségeket is rejt. A Márka ugyanis nemcsak belföldön, hanem a környező országokban is terjeszkedne az ismert branddel. Az üdítőpiac élénkülő versenye mellett kérdés, hogy a régi-új márka mennyire tudja felvenni a tempót a nagy nemzetközi gyártókkal.

Csúnya vége lett a Traubisoda gyártójának

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Traubisoda magyarországi védjegyeivel rendelkező, az üdítőitalt több mint két évtizeden keresztül gyártó Ráthonyi Kft. felszámolása még 2018-ban indult el. A társaság debreceni telephelyét és védjegyeit (Traubi, Traubisoda, továbbá Róna üdítő és Csokonai ásványvíz) összesen nettó 1,1 milliárd forint irányáron hirdette meg eladásra akkor a cég felszámolója, a Ceres Kft.

Az italgyártó és forgalmazó Ráthonyi Kft. felszámolását a Debreceni Törvényszék rendelte el, miután bírósági határozatban megállapított fizetési kötelezettségét nem teljesítette. A cégnél a felszámolás előtti hetekben összesen heten dolgoztak.

Érdemes figyelni, mit veszünk a boltban

Nem árt odafigyelnie a nőknek, hogy milyen termékeket vásárolnak a boltokban. Az élelmiszeripari rendekkel és kockázatfigyeléssel foglalkozó Rizikometer ugyanis egy Facebook-posztban hívta fel a figyelmet arra, hogy a szénsavas üdítő fogyasztása súlyosbítja a menstruációs fájdalmat.

A Rizikometer kutatásban 1809 női egyetemi hallgatót vizsgáltak meg, közülük 852 főnél (47,1 százalék) diagnosztizáltak menstruációs görcsöket, 25,9 százalékuknál súlyosat. Az eredmények szerint a görcsök előfordulása 24 százalékkal volt magasabb a szénsavas üdítőket fogyasztók körében, és a PD súlyossága az üdítőital-fogyasztás növekedésével fokozódott.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Pixabay)