Hatalmas gyomrost kapott a Temu: kártyavárként dőlhet össze a kínai óriás
Jelentősen megcsappanhat a jövőben a Temu népszerűsége, feltéve hogy az Amazon tényleg elindítja legújabb projektjét Európában.
A Temu és a Shein versenytársaként ismert Amazon Haul platform elindítását tervezi az e-kereskedelmi óriás Európában, írja a Ecommersnews.com. A lap szerint az Amazon Európában folyamatosan növekszik, a cég 2024-ben Németországban 39,6 milliárd eurós, az Egyesült Királyságban pedig 36,7 milliárd eurós bevételt ért el. Ez 8,7 százalékos, illetve 12,7 százalékos növekedést jelentett.
Az e-kereskedelmi óriás egyébként novemberben indította el az Amazon Haul-t, ami csak a vállalat mobilalkalmazásán keresztül érhető el. Az új platformon a legtöbb termék legfeljebb 20 dollárba kerül, a kínálatban sminkek, ruházati cikkek és kiegészítők szerepelnek.
Így veszi fel a kesztyűt a Temu
Persze – ahogyan azt korábban megírtuk – a kínai filléres óriást sem ejtették a fejére, így az online piactér komoly fejlesztéssel venné fel a versenyt az európai versenytársaival szemben. A vállalat kitalálta, hogy helyi raktárakat üzemeltet a jövőben a kontinensen, és a rendeléseinek 80 százalékát már ezekből a raktárakból szeretnék ellátni. Az érintett termékeket „helyi raktár” vagy „quickship” címkével látják el a kínai piactéren, közvetlenül helyi, európai raktárakból szállítják őket, a rendelések pedig akár négy napon belül megérkeznek.
A helyi raktárból szállítás egyébként már számos európai piacon elérhető, újonnan például Ausztriában, de a szolgáltatást Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban is bevezették már, míg Európán kívül az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Japánban üzemeltet helyi raktárat. Amivel egyébként a kínai cég új lehetőségeket nyitna meg a fogyasztók számára, mivel nagyobb termékek szélesebb körét kínálhatják így, például bútorokat.
Nem árt óvatosnak lenni
Csakhogy a Temunak arra is ügyelnie kell, hogy ne fusson bele olyan fiaskókba, mint amiről még tavaly számoltunk be. Történt ugyanis, hogy egy gyanútlan női vásárló croissant lámpát vásárolt a családtagjának, ami azonban ezután következett, arra nem számított.
Egy meleg nap után hazaértem a munkából, és arra lettem figyelmes, hogy több száz hangya bújt meg a lámpa alatt. Úgy voltam vele, mégis mi a fenét akarhatnak a hangyák egy kamu croissant-tól? Eskü, azon gondolkodtam, hogy mi van, ha ez egy igazi, kilakkozott croissant!
– mesélte el saját sztoriját Neta Murphy a TikTokon. A nő ezután eltakarította a hangyákat, majd megvizsgálta közelebbről a lámpát, ám amit ekkor tapasztalt, arra csak nehezen talált szavakat. Konkrétan ugyanis egy kilakkozott péksüteménnyel találta szemben magát. Ám a nő továbbra is gyanakvó volt, ezért előbb egy nagyobb lyukat nyomott a péksüteménybe, majd kettétörte azt. Ekkor döbbent rá, hogy valóban egy lelakkozott péksüteményt kapott, amibe a gyártó egy lámpatestet helyezett.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: SEBASTIEN LAPEYRERE / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)