Óriásit hibázott a Temu és a Shein: ha ilyen terméket vett tőlük, inkább dobja ki
Komoly, az életünket is befolyásoló probléma merült fel a Temu, Shein és Aliexpress által forgalmazott termékkel kapcsolatban.
A kínai webáruházakból – Aliexpress, Temu és Shein – rendelt láthatósági mellények egytől egyig megbuktak a biztonsági vizsgálatokon – írja a Pénzcentrum. Az ADAC szakértői által végzett teszt során ugyanis kiderült, hogy ezek a termékek egyáltalán nem felelnek meg a biztonsági előírásoknak, ezáltal pedig komoly veszélyt jelenthetnek a használóikra.
A vizsgálat során összesen 25 különböző láthatósági mellényt vizsgáltak. A kínai online áruházakból rendelt termékek minősége ugyanakkor jelentősen elmaradt a szabványos előírásoktól. A 2024-es első teszt sikertelen eredményei után az ADAC újra elvégezte a vizsgálatot, és ismét ugyanazokat a problémákat találta.
Azaz a láthatósági mellények nem feleltek meg az EN ISO 20471 szabványnak, amely meghatározza a fényvisszaverő anyagok és a fluoreszkáló háttéranyag minimális méretét. Márpedig a szabvány a következő kategóriákba sorolja a mellényeket:
- 3. osztály: 60 km/h feletti sebességnél kötelező, minimum 0,8 m² fluoreszkáló anyaggal és 0,2 m² fényvisszaverő felülettel;
- 2. osztály: 60 km/h sebességig használható;
- 1. osztály: 30 km/h sebességig elegendő.
A gyermekmellényekre az EN 17353 szabvány vonatkozik, amely hasonló követelményeket ír elő, de kisebb méretekhez igazított specifikációkkal.
Nagyon pörög a Temu
Márpedig érdemes kétszer is meggondolni, hogy az olcsóság fontosabb szempont-e a minőségnél. Annak fényében pedig pláne, hogy ahogyan azt korábban megírtuk, az előzetes adatok alapján a tavalyi év egészében mintegy 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el a teljes magyar e-kereskedelmi piac, aminek csaknem az ötöde – 17 százalék, körülbelül 330 milliárd forint – már import, vagyis a belföldi és EU-s kereskedőkön kívüli forgalom (mintegy 1600 milliárd forint). Az importba pedig beletartozik a Temu is, mely a legnagyobb vásárlótáborral és rendelésszámmal bír nálunk.
2024-ben ugyanis a Temu több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal. Az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon. Ami azért is elképesztő, mert az utolsó temus mérés tavaly márciusban még csak 850 ezer fő volt, ami már akkor elég brutálisnak hatott. 2024-re ugyanakkor 4,2 millió főre duzzadt a valamiféle terméket online vásárlók köre Magyarországon, így még elképesztőbb a Temu 1,8 milliós szelete a tortából.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Costfoto/NurPhoto CFOTO / NurPhoto / AFP)