Mindent megvesznek, aminek köze van az Eb-hez
Mindegy, mi az, csak nemzetiszínű legyen vagy a focihoz kapcsolódjon. Az nyilatkozó marketingszakértő szerint most szinte bármit el lehet adni, ami a foci-Eb-ről szól. A szakember azt mondja, ilyenkor az embereket a lelkesedés hajtja, és sokkal könnyebben rábeszélhetők a vásárlásra – és ezt az üzletek ki is használják.
A szurkolói kiegészítők tárháza szinte végtelen. Van, aki zászlóval integet, más magyar mezben vonul. Akad, aki fáklyát éget, más sálat lenget. Az Európa-bajnokság azokat a napokat is meghatározza, amikor a magyarok nem játszanak. Van olyan épület, amelyre zászlót feszítettek ki, de autókon is akad bőven trikolór, némelyiken nem is egy. Az emberek jelentős része már előre felkészül a szurkolásra.
Az RTL Híradónak nyilatkozó marketingszakértő szerint gyakorlatilag bármivel lehet szurkolni, ami nemzetiszínű vagy focihoz kapcsolódik. Némethi Erika marketingszakértő azt mondja, hogy az embereket a lelkesedés hajtja, emiatt nyitottabbak és könnyebben vásárolnak.
– Egy olyan eseménysorozatot, amely heteken keresztül lázban tartja az embereket, nem érdemes kihagyni a marketing és az értékesítés során, hiszen az emberek ilyenkor olyan lelkesek, hogy bármit könnyen el lehet adni. Sokkal lazábban nyílnak a pénztárcák. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden feleslegeset megvesznek, aztán kidobják, hanem hogy örömmel vásárolnak – mondja a szakértő.
Rég nem bénult meg Budapest magyar futballsiker miatt. A fociláz már azokat is megfertőzi, akiket amúgy ez a sport nem érdekli.
Az RTL Klub által megkérdezett pszichológus, Káplár Mátyás szerint azért nézik a meccseket azok is, akiket egyébként nem igazán érdekel, mert részesei akarnak lenni a közös ünneplésnek.
Ám vannak olyan üzletek, amelyek azokat célozzák meg, akiket egyáltalán nem érdekel a foci. Nekik a mérkőzések idejére kínálnak kedvezményesen különböző programokat.