Milliókat veszítenek a kisvállalkozások a Facebook miatt
Kiszámíthatatlan módon tiltja le a függővé tett vállalkozásokat a cég.
A hazai kkv-k egyharmada került már tiltólistára a platformon, az esetek felében indoklás nélkül. A cégek többsége kényszerkapcsolatban él a Facebookkal, ami a bizalomvesztés ellenére továbbra is a legnépszerűbb, és leghatékonyabb hirdetési eszköz számukra - írja a napi.hu a Marketing Commando elemzése nyomán.
A kutatás szerint a magyar kis- és középvállalkozások 83 százaléka használja a közösségi oldalt hirdetési célokra. Ez azt is jelenti, hogy a Facebook leggyakoribb és legnépszerűbb marketingeszköz a cégek számára. Az indokolatlan letiltások miatt a bizalom fogyatkozik, de mivel a bevételük nagy része a közösségi oldalon történő hirdetésből keletkezik, nem tudnak felhagyni a Facebook használatával.
A Marketing Commando elemzése szerint a kis- és középvállalkozások közel egyharmadát már valamilyen módon letiltotta a közösségi oldal, ez az esetek 54 százalékában közel 1,2 millió forintos kárt okozott a cégeknek. A Facebook többnyire a hirdetési fiókokat szüntette meg, végleges tiltást a felmérésben résztvevők csupán 1,5 százaléka kapott.
(Kimelt kép: A Facebook alapítójának és vezérigazgatójának, Mark Zuckerbergnek száz kartonból kivágott képmása áll az amerikai Capitolium előtt Washingtonban 2018. április 10-én. Az Avaaz nevű érdekvédelmi csoport felhívja a figyelmet arra, hogy a csoportok szerint több százmillió hamis fiók még mindig dezinformációt terjeszt a Facebookon. Fotó: Saul Loeb / AFP)