MÁV-privatizáció – A MOL-vezér érdekeltségébe kerül a vasúti járműgyártás

A MÁV-tól egy kormányközeli magántőkealaphoz kerül a vasúti járműgyártás.

 

2023. május 9., 17:50

Szerző:

Eladják a MÁV járműjavítással és -gyártással foglalkozó leányvállalatát – jelentette be hétfőn Mosóczi László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója Szolnokon. A Forbes információja szerint június végétől már mindkét vasúti járműjavító telep egy Hernádi Zsolthoz közel álló magántőkealap tulajdona lesz.

Az állami vasúttársaság 100 százalékos tulajdonában álló MÁV Vagon Kft. új tulajdonosa június 30-tól a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. lesz, amit a jelenlegi honvédelmi miniszter alapította még 2019-ben. Az akkor még üzletember miniszter cége rögtön be is kapcsolódott egy több százmilliárd forintos projektbe, aminek keretében 1300 vasúti kocsit gyártottak le Egyiptomnak. Miniszteri kievezését követően azonban papíron már nem kötődik a vállalkozáshoz Szalay-Bobrovniczky.

A jelenlegi tulajdonosok kilétét nem könnyű felderíteni, miután ezt a magyar jog szerint nem kötelező feltüntetni.

A gyártási kapacitás biztosítása érdekében az ország egyik legjelentősebb vasúti járműjavító üzemét, a Dunakeszi Járműjavítót is megvásárolták 2020-ban. Tavaly májusi miniszteri kinevezését követően ugyanakkor Szalay-Bobrovniczky ebből az üzletéből is kiszállt. Helyét a Solva II. Magántőkealap vette át.

A Forbes közlése alapján a Solva II.-ről annyit tudni, hogy az alap vagyonát a Gran Private Equity kezeli, ami Hernádi Zsolt Mol-vezér érdekeltségébe tartozik.

(Kiemelt kép: Hernádi Zsolt. Fotó: Kelemen Zoltán Gergely / MTI)