Malév-csőd: milliós veszteségek
"Elvesztek" a Budapesten átutazó légi utasok a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. számára, a Malév múlt évi 1,5 millió tranzitutasát már senki nem fogja pótolni - mondta a Klubrádióban Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója a Klubrádió Megbeszéljük című műsorában.
Nem látszik valószínűnek, hogy az idei évre korábban tervezett 9,2 milliós utasforgalmat eléri a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Az látszik, hogy az elvesztett Malév utasülés kapacitások 30 százalékára van már jelentkező. Ma már három új járat meg is érkezett: megérkezett az első "új" Lufthansa járat Berlinből egy Boeing 737-300-as típussal, Hamburgból egy Bombardier CRJ-900-as Lufthansa járat, és "régi-új vendégként" az Air Berlin Airbus 320-as szállt le Berlin Tegelből érkezve. A KLM, az Air Franca járatsűrítéssel és nagyobb géppel oldja meg a problémát - mondta Hardy Mihály. A BA azzal számol, hogy a nyári menetrend kezdetére a járatok felét sikerül megoldani.
Ám a munkahelyek, a kapcsolódó vállalkozások és az adóbevételek nem Budapesten, hanem a küldő állomáson keletkeznek - hangzott el a
Klubrádióban.Hardy Mihály arról is beszélt, hogy tart a bejelentkező légitársaságok igényeinek felmérése, a forgalom átrendezésére, de a hét végén sok légitársaság, így a fapadosok sem reagáltak még.
Sz új igényeket a már meglévő, lefoglalt igények alapján kell elbírálni. Így a korábban már működő légitársaságok és járatok élveznek előnyt. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megfelelő kapacitás van, s ez minden légitársaság számára rendelkezésre áll. Van elég állóhely, utaskapu, sőt földi kiszolgáló kapacitás is.
Hardy Mihály elmondta, hogy a Malév résidői (slotjai), azaz a repülőtéren leszállásra és felszállásra rendelkezésre álló időpontok még élnek, hiszen a Malévet nem számolták fel, de azt nem lehet más légitársaságnak átengedni. Amikor formailag döntenek a Malév felszámolásáról, attól az időponttól szűnik meg a Malév összes slotja Budapesten és a külföldi repülőtereken.