Kifizeti a 200 milliót az eMAG a Gazdasági Versenyhivatalnak
A versenyhivatal 200 milliós bírságot rótt ki az eMAGra, mert az online áruház akciói nagyon rövid ideig tartottak. Az eMAG kifizeti az összeget.
Az eMAG Magyarország csütörtökön bejelentette, hogy megegyezik a Gazdasági Versenyhivatallal: a vállalat kifizeti a 2018-as Black Friday kapcsán kirótt bírságot, ezzel párhuzamosan pedig minden vásárlójának 3 ezer forint értékű kupont biztosít. A 4 milliárd forintos jóvátételnek is eleget tesznek egy olyan programmal, amelyik a hazai kis-, és középvállalkozások online értékesítési tevékenységét segíti.
Az ügy előzménye, hogy a Gazdasági Versenyhivatal májusban 200 millió forintos bírságot szabott ki az eMAG Magyarországra. A GVH az online áruház több száz kampányát vizsgálta meg 2014 júliusáig visszamenőleg. Kiderült, cégcsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amelyek biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
Az eMAG álláspontja szerint a Black Friday akciók megszervezése kapcsán mind az árazás, mind a készletezés vonatkozásában körültekintően járt el, nem tévesztette meg a fogyasztókat. Ugyanakkor az eljárás minden fél számára megnyugtató lezárása érdekében olyan megállapodást kötött a GVH-val, amely lehetővé teszi a vitás helyzet gyors lezárást.
A cég vállalta, hogy a bírság megfizetésén felül mintegy 4 milliárd forint összértékben a hazai kis-, és középvállalkozások online piacszerzését segítő programot indít, és marketingkommunikációs gyakorlatát is megváltoztatja.
(Kiemelt képünk illusztráció: Shutterstock)