Négymilliárdos jóvátételre kötelezte az eMAG-ot a GVH
Az akciók eredeti árai csak nagyon rövid ideig léteztek, ezért 200 milliós bírságot szabtak ki, az elmúlt év vásárlói pedig 3 ezres kupont kapnak 1,1 milliárd forint összértékben.
Tartósan tisztességtelennek ítélte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az eMAG akcióhirdetését – írja a növekedés.hu. A hatóság a jogsértésért 200 millió forintos bírságot szabott ki, és nagyságrendileg 4 milliárd forint összegű jóvátételre kötelezte az online áruház üzemeltetőit.
Az eMAG webáruház több száz kampányát vizsgálta meg a GVH 2014 júliusáig visszamenőleg. A cégcsoport a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amik biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek.
A GVH vizsgálata után az eMAG felhagy a megtévesztő akciókkal, és ezt az eladóktól is elvárja.
Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként 3000 forint értékű kuponkedvezményben részesülnek,
összesen legalább kb. 1,08 milliárd forint értékben. A cégcsoport 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit. A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain. Ez hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához.
A nemzeti versenyhatóság 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital-eMAG Kft.-t, akik azt is vállalták, hogy nem támadják meg bíróságon a GVH döntését. Ez egyben azt jelenti, hogy az ügyben azonnal végrehajthatóvá válik a kiszabott bírság összege.
(Kiemelt képünk illusztráció: Shutterstock)