Ezek már az olcsó, kicsi városi autók végnapjai

Az olcsó, városi kisautókból Európában tavaly már csak 787 ezret gyártottak; 2019-ben még 1,13 milliót. Minden abba az irányba mutat, hogy a gyártók egyre kevesebb, kis városi autót fognak gyártani a jövőben is. 

2022. május 22., 09:03

Szerző:

A pandémiát követő inflációs sokk – amelyre az orosz–ukrán háború által előidézett piaci bizonytalanság még rátett egy jókora lapáttal –, valamint az alkatrészellátási nehézségek miatt hiány alakult ki az új autókból, ami a használt járművek piacán is jelentős drágulást okozott. A kisebb jövedelműek így már nem engedhetik meg maguknak az autóvásárlást, írja az Infostart. 

A gyártók emiatt a nagy árréssel rendelkező, drágább autók gyártására koncentrálnak miközben a népautók mítosza leáldozóban. A kialakult helyzet egyik érdekessége, hogy a Mercedes és a VW nyeresége annak ellenére nőtt, hogy összességében több millióval kevesebb gépkocsit adtak el az elmúlt években. A befektetők az adatok fényében nyomást gyakoroltak a gyártókra: álljanak le az olcsó kisautók előállításával.

Az olcsó, városi kisautókból Európában tavaly már csak 787 ezret gyártottak; 2019-ben még 1,13 milliót

– olvasható LMC Automotive elemzésében. A várakozások szerint az évtized végére 584 ezerre csökken a számuk, a gyártók pedig várhatóan a modellkínálatot is megfelezik majd. 

(Kiemelt képünk illusztráció: Angela Merkel korábbi német kancellár beszélget Herbert Diesszel, a német Volkswagen (VW) autógyártó vezérigazgatójával, miközben a VW standját látogatja meg a németországi Nemzetközi Autókiállításon (IAA).Fotó: Christof STACHE / AFP)

2022. június 29., 09:01

Évtizedek óta nem látott súlyos aszály pusztít az országban, eddig 230 ezer hektárra nyújtott be 7 ezer gazdálkodó kárigényt. A Dunától keletre eső megyék a leginkább érintettek. Az agrártárca mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára szerint az ilyen mértékű szárazságot és csapadékhiányt még öntözéssel sem tudják a gabonatermesztők kezelni.