Az Audinak se tett jót a járvány, majdnem 600 embert küldtek el Győrben

2021. január 14., 17:59

Szerző:

Csökkent tavaly az Audi Hungaria Zrt. gyártási eredménye 2019-hez képest, a győri üzemben 1 millió 661 ezer 599 motort és 155 ezer 157 járművet készítettek - közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel. 

A motorok száma 2019-hez képest 307 143 darabbal csökkent, míg a gyártósorról legördülő járművek száma 9660 darabbal volt kevesebb, mint az előző évben.

A közleményben részletezték, hogy a vállalat 87 343 darab elektromos motort gyártott, 164 799 háromhengeres-, 730 998 négyhengeres benzinmotort és 315 972 darab négyhengeres dízelmotort.

Az öthengeres Otto-motorból 11 007 darab készült, a hathengeres motorokból 241 295 benzin- és 95 438 dízelmotor, valamint 14 747 nyolc- és tízhengeres motor készült.  

A járművek közül az Audi Q3 volt a legmagasabb darabszámban gyártott modell, amelyből 94 659 készült tavaly. Az Audi Q3 Sportback modellből 47 232 darabot, a TT Coupéból 6793-at, a TT Roadsterből 1853 darabot gyártottak. Mindezek mellett 4620 darab A3 Cabriolet hagyta el a győri gyártócsarnokot.

A vállalat tavaly év végén 12 226 embert foglakoztatott, 581 emberrel kevesebbet, mint 2019 év végén.

A tájékoztatás idézi Alfons Dintnert, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnökét, aki szerint a tavalyi év extrém kihívásokkal teli volt, de azokat sikeresen tudták kezelni, a folyamatosan változó feltételekre rugalmasan és gyorsan reagáltak.

Hozzátette, hogy a két legfontosabb prioritás a dolgozók egészségének és munkahelyének megőrzése volt, utóbbit a magas termelési volumenek biztosították.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.

2019-ben 1,184 milliárd euróval nőtt az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 2018-hoz képest, így elérte a 8,561 milliárd eurót. Nyeresége 85 millió euróval 355 millió euróra csökkent.

Az Audi a koronavírus-járvány elleni védekezés miatt kialakult nemzetközi helyzet és az alkatrészellátásban mutatkozó bizonytalanság miatt 2020. március 23-án leállította a termelést Magyarországon. A motorgyárban április 14-én indult újra a termelés, a járműgyártásban pedig április 28-án.

Tegnap 16:32

Már rögtön az első negyedévben elérte az egész évre tervezett hiánycél 58 százalékát a kormány, aminek két legfőbb oka a 13. havi nyugdíj kifizetése, valamint a magas hozamú inflációkövető lakossági állampapírok után fizetendő kamatok voltak. Ebből adódóan a költségvetés kiigazítása elkerülhetetlen, amit minden bizonnyal a lakosság is megérez majd.

Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor szakértőinek ezért mind többen teszik fel a kérdést: meddig folytatódik a kamatcsökkenés, mikor érjük el a 2 évvel ezelőtti kamatszintet? A válasz azonban sajnos nem az, amit sokan várnak.