Lenyomják a Temu-t? Szuperolcsó online piactérrel tör be hazánkba az Allegro!

Allegro.hu néven Magyarországon is online piacteret indított a lengyel Allegro október elején.

2024. október 12., 10:03

Szerző:

A Telex információi szerint a cég rögtön 150 millió különböző ajánlattal jelentkezik, amelyek között elektronikai cikkektől kezdve lakberendezési tárgyakon és kerti szerszámokon keresztül autóalkatrészekig, könyvekig és ruhákig van minden. Az Allegro viszont nem maga árulja ezeket a tárgyakat, hanem tényleg csak egy piactér, vagyis a vevőket kereskedőkkel köti össze, és a magyar e-kereskedőknek is lehetőséget akar adni, hogy nála áruljanak.

Az elmúlt hónapokban az online kereskedelemről szóló hírekben elsősorban a Temu és a Shein előretöréséről lehetett olvasni. 

Árgaranciával törne előre az Allegro

A Temu nyomulása után mindenkit váratlan meglepetésként érhetett, hogy a lengyel Allegro október elején magyar honlapot indított, amelyen látszik, hogy jelentős energiát fordítottak a hazai terjeszkedésre. A cég még egy olyan előfizetéses szolgáltatást is meghirdetett, amelynek a próbaverziójában 12 hónapon keresztül 8 kiszállítást ingyen kapnak meg a vásárlók. A próbaidőszak után ez évi 5000 vagy 1300 forintba kerül majd, mindezért ingyen vinnék ki a csomagautomatákba az 5000 forint feletti rendeléseket.

Az Allegro ezen kívül árgaranciával győzné meg leendő ügyfeleit, ennek részeként vállalják, hogy az így megjelölt termékeik abban az időpontban más webáruházban nem elérhetők olcsóbban. Ha valaki máshol mégis alacsonyabb árat talál ugyanarra a termékre, a cég a különbözet 150 százalékát kitevő kupont ad.

Az Allegro a vevők mellett az eladókat, sőt a ma is e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozókat is igyekszik meggyőzni, hogy a platformjukat használják. Azt ígérik, ők egy „egyre népszerűbb értékesítési csatornán növekedhetnek, miközben megtarthatják az ellenőrzést ajánlataik és áraik felett. Ráadásul a már működő webáruházaikkal történő összekapcsolás is rendkívül egyszerű.” Szerintük ez azért is jó lehetőség a magyar eladóknak, mert a hazai piac mellett könnyebben árusíthatnak azokban az országokban, ahol a cég amúgy is jelen van.

Ismeretlen lengyel eladók az olcsó termékek mögött

A lap végignézte a cég honlapján, mit ajánlanak a „legalacsonyabb ár garanciával”, vagyis milyen termékekben tudnak elvileg olcsóbbak lenni a riválisoknál. Itt a legkülönbözőbb termékek vannak, mosóporoktól kezdve pelenkán, Adidas cipőn és kozmetikumokon keresztül legószettekig. Néhány csekkolással valóban úgy néz ki, hogy ezeket olcsóbban tudják adni, mint az interneten elérhető riválisaik.

A nagy kérdés, hogy ezt hogyan sikerülhet. A megvásárolható termékeknél – nagyon eldugva – fel vannak tüntetve az eladók is, néhány cégre rákeresve pedig többnyire lengyel vállalatokat dob fel az internet. Ezek többsége e-kereskedő, vagyis olyan cégek, amelyeknek nincs is fizikai áruházuk, csak megveszik valahonnan a termékeket, és eladják azokat az interneten keresztül. Ők pedig bizonyos termékeknél valószínűleg azért olcsóbbak a magyar cégeknél, mert nagyobb tételben tudnak vásárolni, vagy hatékonyabban meg tudják szervezni az ellátási láncaikat – írja a lap.

(Fotó: Jakub Porzycki/NurPhoto/AFP)