Ennyivel emelkedik a sör ára

Sördrágulás sújtja a német fogyasztókat ősztől, ezúttal a két legnagyobb gyártó, a Krombacher és a Veltins jelentette be, hogy emelni fogja áraikat. A lépés a sörfogyasztók széles körét érinti, beleértve a kereskedelmi és vendéglátóipari szereplőket, valamint az otthoni vásárlókat is.

2025. június 30., 18:01

Szerző:

A sör ára ezzel követi az élelmiszerek általános áremelkedését Németországban. Az elmúlt években az infláció különösen érzékenyen érintette az alapvető termékeket, a statisztikák szerint 2021 óta mintegy 30%-kal emelkedtek az árak. Bár a sörárak növekedése nem új keletű, a most bejelentett emelés tovább terheli a német háztartásokat, különösen nyár végén, amikor a fesztiválszezon is élénkül – írja az Infostart.

Sör áremelkedés okai és következményei

A Krombacher és a Veltins döntésének hátterében főként az energiaárak emelkedése áll. A sörfőzés jelentős energiaigényű folyamat, így az energiapiaci változások közvetlenül hatnak a gyártási költségekre. A vállalatok egyelőre nem közöltek pontos számokat, de annyit elárultak, hogy az áremelés minden típusú sörre vonatkozik: érintett lesz a palackozott és a csapolt változat is.

A német sörpiac egyébként sem áll túl jól, ugyanis a söreladások évek óta csökkennek, és csupán az alkoholmentes fajták tudtak némi növekedést felmutatni. A mostani bejelentés ezért akár újabb visszaesést is hozhat, különösen a kisebb jövedelmű rétegek körében.

Sörfesztivál és turisták: ki issza meg a levét?

A drágulás a turizmust is érintheti. Az Oktoberfest, a világ egyik legismertebb sörfesztiválja évről évre több mint hatmillió látogatót vonz Münchenbe. Tavaly már egy liter korsóért majdnem 16 eurót (körülbelül 6450 forint) kellett fizetni, így egy újabb áremelkedés érezhetően befolyásolhatja a vendégek fogyasztási hajlandóságát.

Bár a gyártók szerint az emelés elkerülhetetlen, sok fogyasztó már most nehezményezi a folyamatos drágulást. A jövő tehát egyelőre bizonytalan, kérdés, hogy a sörkedvelők hűségesek maradnak-e kedvenc márkáikhoz, vagy inkább más, olcsóbb alternatívák felé fordulnak.

(Fotó: Pixabay)