Mészáros Lőrinc védjegy alá kerül
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt. az össznépi mémmé vált „Gondolom, nem gyalog” szállóige kereskedelmi használatát kívánja kizárólagos védjeggyel szabályozni.
A 24.hu számol be róla a G7 cikke alapján, hogy a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartózó Talentis Group Zrt. védjegybejelentéssel tervez akadályt gördíteni annak elé, hogy bárki a „Gondolom, nem gyalog” poént kereskedelmi termékeken – például pólókon, reklámfelületeken vagy nyomdai anyagokon – felhasználhassa.
Ha a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) jóváhagyja a bejegyzést, csak a Talentis használhatja jogszerűen üzleti célokra a kifejezést, ezzel zárolva az üzleti mémhasználatot.
Mészáros Lőrinc jogi lépéseket tesz a tisztességes kereskedelmi gyakorlat érdekében
A „Gondolom, nem gyalog” kifejezés a 444 videójában hangzott el, amikor a lap március végén interjút készített Mészárossal a BL-döntő előtt. Mészáros 22 milliárdos magángéppel érkezett a helyszínre, a repülőhöz egy kétmilliárdos helikopterrel jutott el, majd arra a kérdésre, hogy mivel érkezett Münchenbe, azt felelte:
gondolom, nem gyalog.
A kifejezésből azonnal a mémkultúra képzeletbeli toplistájára repült, még a Dorko nevű ruhamárka marketingakciójának is alapjául szolgált.
A köznyelvi használat továbbra is megengedett, de aki profitálni akar a mémből, annak mostantól engedéllyel kell bíznia, vagy elnézést kérni Mészárostól.
A szándék egyértelmű: az ideiglenesen viccként elszabadult mondatot a Talentis már nem viccként, hanem márkajelzésként szeretné birtokolni. Ha a jegyzett márka nem jut át a jóváhagyáson, nem kell fizetni, de ha igen, akkor jogszerűen csak a cég használhatja az idézetet.
A 24.hu azt írja, a szakértő szerint gond nélkül bejegyzik a védjegyet.
Mészáros Lőrinc tudja, mennyit ér egy póló
Amint arról korábban beszámoltunk, Mészáros Lőrinc, Magyarország leggazdagabb embere a Bajnokok Ligája döntőjén adott interjút a 444 újságírójának, miközben egy közel 176 ezer forintos Dolce & Gabbana pólót és egy 237 ezer forintos Clockwise Canvas napszemüveget viselt. A lap szerint a PSG–Inter mérkőzés után újra megjelent a sajtó előtt, immár egy másik, szintén Dolce & Gabbana felsőben, amely eredetileg 244 ezer forintba került, de akciósan 138 ezer forintért is elérhető.
(Kiemelt képünk: Fotó: Puskás Akadémia Facebook oldala)