A gazdasági miniszter irányítása alá került a ferihegyi irányítás

A ferihegyi HungaroControl szakmai felügyeletét látta el eddig a minisztérium.

2024. augusztus 1., 12:40

Szerző:

A Ferihegyi irányítás 2024. augusztus 1-jétől a Nemzetgazdasági Minisztérium közvetett irányítása alá került. A nemzetgazdasági minisztérium közleménye szerint a HungaroControl szakmai szempontból legfőbb stratégiai célja a légiforgalom biztonságos és zavartalan áramlásának megteremtése és fenntartása – írják.

Eddig a Hungarocontrol szakmai felügyeletét az Építési és Közlekedési Minisztérium gyakorolta, tulajdonosa pedig a honvédelem.
Nagy Márton iránymutatása alapján a HungaroControl prioritásai közé tartozik a hazai légiközlekedés minőségének jelentős javítása, az európai légiközlekedést támogató szervezettel (Eurocontrol) való szoros együttműködés, valamint a magyar érdekek hatékonyabb képviselete.

A hangsúly a szakmai és humánpolitikai tevékenységre helyeződik

Kiemelt feladat továbbá

a jelentősen megnövekedett átrepülő forgalom kezelhető szinten való stabilizálása, valamint ennek érdekében a jövőbeni díjstruktúra felülvizsgálata és szükség esetén módosítása. Emellett a HungaroControl nagy hangsúlyt fektet szakmai és humánpolitikai tevékenységének megerősítésére és továbbfejlesztésére, valamint nemrégiben állami többségi tulajdonba került Budapest Airport Zrt.-vel való stratégiai és szakmai partnerség kialakítására

– áll az NGM közleményében.

A kapacitás maximális kihasználása a cél

A légiforgalom zökkenőmentes koordinálása lehetővé teszi a repülőtér kapacitásának maximális kihasználását, valamint a további, nagymértékű fejlesztések alapjául szolgálnak, ami hosszútávon alapvető feltétele a turisztikai infrastruktúra fejlesztésének – közölte az NGM.


Új vezető is kerül a Hungarocontrol élére, a társaság vezérigazgatói posztjára 2024. augusztus 1-jével Turi Ferencet nevezték ki.

Az eddigi vezérigazgató, Tóth László közös megegyezéssel távozik. Turi Ferenc több mint 40 év szakmai tapasztalattal rendelkezik a légiközlekedés számos területén. Pályafutása során többek között a Malév chicagói régió igazgatójaként, majd kereskedelmi és marketing igazgatójaként is dolgozott. Később a Roland Berger tanácsadó cégnél töltött be ügyvezető-partneri szerepet. A közelmúltban számos jelentős légiközlekedési projektben vállalt stratégiai tanácsadói feladatokat.


A lépés előzménye, hogy az idei nyáron megsűrűsödő repülőkésésekért részben a légiforgalmi irányítás kapacitáshiányait tették felelőssé a légitársaságok, nem csak itthon, hanem Európa-szerte. Nagy Márton a Budapest Airport fejlesztési terveiről szóló július eleji sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyar légtér forgalma megugrott, amit részben az is okozott, hogy túlságosan olcsó a hazai légtér, így ezen változtatni kell.

(Kiemelt kép: Nagy Márton, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium minisztere. Fotó: Századvég Konjunktúrakutató, Facebook)