100 milliárdos bukkanók az M6-os árában
A Bilfinger-Berger-Porr páros végleges és utolsó ajánlatában 119,5 milliárd forint szerepel (495 millió euró), amivel megelőzi a Bouygues és a Strabag 128,6 milliárd forintos (514 millió euró) ajánlatát. A Mota Engil Magyarország Zrt és Euroaszfalt Kft 154,5 milliárd forintos (618 millió euró) ajánlatot tett. A dolog érdekessége, hogy az első, májusi körben a Bilfinger féle konzorcium még 180 milliárdra, a Strabag 223 milliárdra tett ajánlatot, míg a Mota 190 milliárdért vállalta volna az építést.
Az első két helyen álló pályázó esetében legalábbis elgondolkoztató az árak 70, illetve 100 milliárdos / ! / különbsége: vagy az eredeti ajánlat volt irreálisan magas, vagy a mostani túl alacsony. Bár minden összehasonlítás a terepviszonyok stb. miatt nehéz, annyi bizonyos, hogy az M6 déli , kb. 80 km-es szakaszát a Strabag mintegy 250 milliárd forintért készíti.
A középső szakasz 65 kilométer, azaz egy km-re számolva a mostani legolcsóbb ajánlat szerinti költség szinte fele annyi, mint a már épülő részen!
A Bilfinger-féle ár azért is meglepő, mert bennfentes források szerint korábban elnyert pályaszakaszoknál elszámították magukat és többmilliárdos veszteséget szenvedtek, ráadásul minőségi okok miatt utólagos kiadásokra is kényszerültek. A Porr ugyancsak nehéz helyzetbe került egy másik konzorciumával korábban, aminek főleg a magyar alvállalkozók látták kárát, akik mind a mai napig futnak a pénzük után.
Az M6-os autópályát PPP-projekt (a magán-és a közszféra együttműködésén alapuló projekt) formájában valósítják meg, illetve működtetik. A győztes pályázó építi majd meg a 65 kilométeres autópályaszakaszt és kap koncessziót kap annak 30 éven át történő üzemeltetésére. Az eredményhirdetés az ajánlatok kiértékelése után történik meg.