A szerelem örvényeiben

2018. március 7., 15:37

Szerző:

Tolsztoj regényéből Nagy András írta meg a Karenina, Anna színpadi változatát, amelyet március 3-án mutatnak be a József Attila Színházban Telihay Péter rendezésében Az előadás központi helyszínei pályaudvarok, ahol nemcsak a sínek, de a szereplők sorsai is összefutnak. Itt találkozik Anna Karenina az ifjú Vronszkijjal, szerelem lobban fel köztük, majd a végzetes viszony a síneknél jut el a tragikus befejezéshez. A címszerepet Létay Dóra alakítja. A 168 Órának elmondta: mindig is imádta a klasszikus orosz szerzőket, ezért is örül annyira, hogy Anna Kareninát játszhatja. Hatalmas kihívás ez, és nem csak a százoldalas szerep miatt. Tolsztoj műve a feminizmus hajnalán született. Ibsen Nórája mellett Anna Karenina is az önmagára ébredő nő világirodalmi remekműve.

– A mű a férfi-nő kapcsolatok olyan mélységeit tárja fel, amelyben megkerülhetetlen a személyesség – tette hozzá Létay Dóra. – Mindannyiunkat szembesít önmagunkkal. Anna, miután beleszeret Vronszkijba, azonnal felborít mindent: kilép addigi megszokott, konformista életéből. Pedig férjével, Kareninnel a szentpétervári felső tízezerhez tartoztak, álompárnak tartották őket. A férj kiváló ember, de a szenvedély nélküli házasságban Anna inkább csak kelléknek érezte magát. Az új szerelemben viszont, azt reméli, önmagára találhat. Nem akar tovább hazugságban élni, inkább nyíltan vállalja a szerelmét. De mindezért iszonyatos áldozatot kell hoznia. Anna bonyolult, ellentmondásos személyiség, végletes az érzelmeiben, ugyanakkor józan is: pontosan tudja, hogy döntésével tragikus helyzetbe hozza magát.

Az örök emberi dráma konfliktusai ma is felkavarók. A főbb szerepekben láthatjuk még Gazdag Tibort, Zöld Csabát, Fazakas Júliát és Mészáros Andrást is.

Sztártudósok, influenszerek és frissen megválasztott polgármesterek is összecsapnak a tizedik Brain Bar jövőfesztivál színpadán, olyan témákat vitatva meg, mint a marihuána fogyasztása vagy az eutanázia. Szeptember 26-27-én a Magyar Zene Házában 200 előadó és 120 program inspirálja az érdeklődőket arra: legyenek ők is tevékeny résztvevői a jövőjük alakításának.

Egy gúnyos dalocska vezette el őt saját zsidósága felfedezéséhez. A vallás aztán komoly szerepet játszott az életében, segítségével közelebb került önmagához és a világhoz – többek között ez derült Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezőjéről. Réczei Tamás Dobd be magad! című műsora exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható, ne hagyja ki!

A rendező arra vágyik, hogy a munkája valamiféle hatást keltsen, ellenkező esetben nem sok értelme van bármit csinálni. Hogy a politika a jelenlegihez hasonló szintű feszültséget kelt majd a színházban arra nem számított – többek között derült Réczei Tamás Dobd be magad! című, exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható műsorából, melynek vendége Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője volt. Ne hagyja ki!

Bár édesanyja személyes ambícióját valósította meg azzal, hogy balettot tanult, ezt egyáltalán nem bánja. Hiszen rengeteg mindent tanult a tánctól, amit a szakmai pályafutása során is kiválóan képes hasznosítani. Többek között erről beszélt a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsor vendégeként Székely Kriszta, a budapesti Katona József Színház rendezője. Az aktuális epizód exkluzív módon csak a 168-on tekinthető meg, ne hagyja ki!

Székely Kriszta az első diplomáját klasszikus balett szakon szerezte, majd 2015-ben színházrendezőként végzett Székely Gábor és Bodó Viktor osztályában. A budapesti Katona József Színház rendezője kalandos életpályát tudhat maga mögött, amiről a kizárólag a 168.hu felületén látható, Dobd be magad! című műsorban beszélt részletesen. Ne hagyja ki!