Újítás, de nem forradalmi – bemutatták a Ford Mustang hetedik generációját
A Ford csaknem kilenc év után elengedi a Mustang hatodik generációjának a kezét, és új fejezetet nyitnak a Mustang életében – mindezt hibrid-, vagy összkerék-meghajtás nélkül.
Ha ikonikus amerikai izomautókra gondolunk, akkor elsők között juthat eszünk a Ford Mustang (a Mustang póniautó, de ettől a részlettől most tekintsünk el). A Ford leghosszabb ideje gyártott márkájának hetedik generációját a szeptember 14-i Detroit Auto Show-n leplezték le, amely nem ült fel a hibrid meghajtás, elektromos autózás trendjére.
Megmaradt az ötliteres V8, és a 2.3-as négyhenges tubós benzinmotor, az előbbit a Mustang GT-be, az utóbbit pedig az alapmodellekbe rakják. Azt még nem árulták el, hogy ezek hány lóerőre lesznek képesek, de állításuk szerint erősebbek lesznek, mint a hatodik generáció azonos kiadásai. A meghajtásról vagy hatsebességes manuális, vagy egy tízsebességes automataváltó gondoskodik – a GT-be mindkét opció kérhető, míg az négyhengeres ecoboosthoz elvileg csak az automata verzió vásárolható meg.
Kezdetben öt kiszerelése lesz a Mustangnak: EcoBoost, EcoBoost Premium, GT, GT Premium és a Dark Horse. Ezekből pedig bármelyik kérhető keménytetős, vagy cabrio változatban.
A külseje inkább evolúció, mintsem revolúció
A Fordnál valószínűleg érezték, hogy a hatodik generációs Mustang külsejét nagyon jól eltalálták, ami még mai sztenderddel is modernnek hat. Ez a biztonsági játék a hetedik generáció külsején is meglátszik: nem lehet összekeverni a két generációt, de nem is mertek nagyot lépni a dizájnban. Picit agrresszívabb, jobban hozza a mai modern, erős élekkel játszó formát, de összképet nézve ez még mindig a hatodik generációs Mustang. A Ford viszont ügyelt arra, hogy a „sima” Mustangot könnyebben meg lehessen különböztetni a GT verziótól, ezért a kettő kiadás eleje több elemben is elüt egymástól. Első ilyen szembetűnő változás a motorháztetőn látható, ugyanis a GT-k kaptak egy légbeömlőt. A hűtőrács a GT modellekben erősen hajaz a Ford tuningcég RTR Mustang hűtőrácsára a függőleges tartólemezzel. A GT-k emellett kaphatnak szárnyat hátulra, valamint 17 colos felnik helyek 20 colos felnikkel díszeleg.
A beltere viszont már csak a Mustang kiírásban és a logóban hasonlít az előző generációéhoz. A beltérben érezték, hogy mindenképpen hozniuk kell a modern trendeket, így a műszerfalon egy óriási műszeregységet szereltek fel, ami két részre lett osztva. Középen az 13,2 colos infotaintment rendszer van, a kormány mögött pedig egy 12,4 colos kijelzőt helyeztek el. A beltérbe látszatra visszavettek a túl sok műanyag használatából, ezzel is egy prémium érzést adva a beltérnek. Viszont a kijelzők miatt sokkal kevesebb gomb van az autóban – ez egyeseknek jó, egyeseknek pedig rossz hír lehet.
Vagányság, menőzés
A Ford pontosan tudja, hogy a Mustangnak milyen a vásárlóközönsége. Ezért két olyan funkciót is bemutattak, amivel feltüzelhetik a rajongóikat: az egyik ilyen a drift mód és a hozzá járó hagyományosnak tűnő kézifék. A drift mód bekapcsolásával az autó elektromos kézifékjének a behúzásával csak a hátsó kerekeket fogja meg, hogy könnyebben lehessen keresztbe tenni, valamint az elektronika is kicsit rásegít, hogy ezt biztonságosan lehessen megtenni. A másik szórakoztató – ámbár hosszútávon zavarónak hatható – funkció, hogy a kulcsról, távolról is beindíthatjuk, és gázfröccsöt adhatunk a Mustangnak.
Pontos árat nem közöltek a Car and Driver szerint az alapmodell 30 ezer dollártól (kb. 12,1 millió forint) kezdődik, és a legjobb, Dark Horse kiadásért akár 55 ezer dollárt (kb. 22,3 millió forint) is elkérhetnek. A bemutatón azt mondták, hogy az első újgenerációs darabokat '23 nyarán fogják megkapni a vásárlók.
(Fotók forrása: Ford)