Hálókocsik nélkül, ősöreg kohószökevényekkel kell lezötyögni a horvát tengerpartra
Amennyiben persze a MÁV szolgáltatását veszi igénybe a tisztelt utazóközönség.
„Az idei évben az Istria éjszakai gyorsvonat (Budapest-Rijeka/Koper) háló- és fekvőkocsik nélkül, botrányos színvonalú, öreg ülőkocsikkal fog közlekedni, ráadásul az elmúlt években megszokott mindennapos közlekedéshez képest csak heti háromszor jár majd” – írja a Magyar Közlekedési Klub keddi Facebook-bejegyzésében.
„Egy dolog változatlan csak, a korai szezonzárás, hiszen idén is jóval augusztus 31. előtt elmegy már az utolsó vonat, na meg persze az elsőre is július 9-ig kell várni. Nem csoda, hogy miközben az elmúlt években a START komoly kommunikációt épített a járatra, az idén maximális sunnyogás mellett indul el, a honlap utolsó szegletéből lehet előkaparni az információt.”
A közlekedési klub szerint az alacsony színvonalú szolgáltatás több okból is érthetetlen. Az útirányra a kereslet az elmúlt években is abszolút megvolt, amit bizonyít az is, hogy a klasszikus müncheni vonat mellett már a Regiojet is évek óta közlekedtet éjszakai vonatokat Rijekába. Ráadásul az Utasellátó fedélzeti szolgáltatásai is némileg javultak, így joggal lehetett bízni abban, hogy a fejlődés tovább folytatódik.
„Arról pedig már nem is beszélünk, hogy a MÁV-START néhány éve több tucatnyi használt éjszakai kocsit vett, hol vannak ezek a járművek, miért nem evidens, hogy bekerülnek az egyik fő nyári idényvonatba? Persze a tuskófékes, ócska ülőkocsikhoz képest még a régi görlitzi hálókocsik is sokkal jobbak lennének.”
Emlékeztetnek: az Adria partja a magyar utazók számára mindig is kiemelt célpont volt, ráadásul a hatalmas autóforgalom jelentette dugók szintén komoly érvet szolgáltathatnának a vasúti utazáshoz.
A MÁV-START által nyújtott szolgáltatási színvonal azonban továbbra is garancia arra, hogy a vasút csak apró morzsát tudjon kiharapni az Adriára tartók amúgy nem kicsi piacából. A ritkán járó spliti kirakatvonat legfeljebb csak arra elég, hogy a START kiírhassa, hogy van éjszakai vonata a tengerhez.
„Ha itt valóban komoly szándék lenne, akkor már rég közvetlen vonatnak kellene járnia Velencébe, Pulába, hogy Montenegróról, Pločéról, vagy a Balkán másik oldaláról (Burgasz, Várna) ne is beszéljünk.”
– írják a bejegyzésben.
(Kiemelt kép: Teher- és személy vonatok várakoznak a Rákos vasútállomáson. MTVA/Bizományosi: Róka László)