Vitézy Rákosihoz és Gerőhöz hasonlította Lázár helyettesét

Vitézy Dávid visszaszólt Cseprgehy Nándornak. Harmadik felvonás. 

2023. szeptember 7., 18:00

Szerző:

Mint azt korábban megírtuk Csepreghy Nándor, a Lázár János-vezette Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára reagált Vitézy Dávid, korábbi államtitkárnak a minisztériumot ért kritikáira. Csepreghy szerint Vitézy „ha az államtitkársága idején feleannyit foglalkozott volna a jelennel, mint a távoli jövővel, most kevesebb bajunk lenne a vasútnál. Sajnos azonban többet költött látványtervekre és fantasztikus elképzelések kidolgozására, mint a pálya karbantartására, a meglévő járművek felújítására, vagy a kapacitások és a menetrendi álmok egymáshoz illesztésére.”

Vitézy az Indexnek kommentálta Csepreghy szavait. Mint nyilatkozta: 

„Legutóbb épp Lázár János üvöltözött magából kikelve a nyilvánosság előtt a MÁV vezetőivel, hogy »ne okoskodjanak«. Tegnap pedig azt olvastam a HVG-ben, hogy szabotőrök és kiszivárogtatók tehetnek a MÁV működési zavarairól és a lassújelekről.

Ezt nem Gerő Ernő, Rákosi Mátyás közlekedési minisztere mondta 1949-ben, hanem Csepreghy Nándor, Lázár János helyettese tegnap.

Eközben az történt, hogy az elmúlt napokban valóban nagy tisztogatást rendeztek a MÁV-ban, úgy hallani, régóta ott dolgozó kiváló szakembereket távolítottak el, pusztán azért, mert azzal gyanúsítják őket Lázár Jánosék, hogy ők tehetnek arról, hogy a nyilvánosság értesült a MÁV működési zavarairól.”

Vitézy Dávid azt is hozzátette:

„ha nem emberi sorsokról lenne szó, még nevetni is lehetne ezeken a történeteken: olyan adatok kiszivárgásának felelőseit keresik, amelyek egyébként bárki számára elérhetők a MÁVINFORM oldalán vagy a MÁV-appon, csak mivel ők nem használják a vasutat, fogalmuk sincs, a vasút milyen fokú nyilvánosság mellett működik mindennap”.

Vitézy Dávid a nyilatkozatában külön felhívta a figyelmet arra, hogy Palkovics László miniszteri lemondását követően a közlekedési tárcát átvevő Lázár János épp a most nyilatkozó Csepreghy Nándorral üzent, hogy közlekedési államtitkárként nem számítanak a munkájára. „Lázár Jánossal akkoriban egyáltalán nem beszéltem, sem szóban, sem írásban, semmilyen csatornán nem keresett” – tette hozzá, majd kitért arra, hogy nincs benne ezért harag, minden miniszternek joga van megválasztani, kikkel kíván együtt dolgozni. „Lázár miniszter úr Nagy Bálint keszthelyi országgyűlési képviselőt tartotta a leginkább alkalmasnak a magyar közlekedéspolitika államtitkári irányítására, ehhez minden joga megvolt. Ezután az útjaink elváltak, a lemondásomat benyújtottam, ahogy ez ilyenkor természetes. Sosem szoktam nem nyilvános üzenetváltásokat nyilvánosságra hozni, de itt van a telefonomban az sms, amelyben Lázár János nevében épp Csepreghy Nándor arra kér, hogy minél hamarabb zárjam le az ügyeket államtitkárként a minisztériumban”.

Vitézy Dávid azt is fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy „érdektelen történetek ma már ezek, Lázár János tavaly november óta közlekedési miniszter, eltelt 10 hónap, a MÁV körüli problémák sokasodnak, és ha őszinték akarunk lenni, a megoldások keresése helyett a beruházások leállításával, a járműtenderek visszavonásával eddig leginkább újabb problémákat sikerült előidézni”.

Zárásként hozzátette:

„a MÁV rendszeres utasaként is arra kérem a közlekedési tárca vezetését, hogy ne velem foglalkozzanak, ne mindenkiben a szabotőrt és a kiszivárogtatót keressék, hanem vállaljanak végre felelősséget és foglalkozzanak azzal, ami a munkájuk. Bőven van és lenne mit tenni ugyanis a magyar vasút ügyében”.

(Kiemelt képünk: Vitézy Dávid a Közlekedési Múzeum Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik című tárlatának megnyitóján az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában 2021. július 15-én. Fotó: Karancsi Rudolf / 168)