Városliget Zrt.: Helyreállítják a volt Közlekedési Múzeum területét, de nem nyitják meg
Gyorgyevics Benedek vezérigazgató szerint a területen tárolják majd a Magyar Zene Házának építési anyagait, hogy az építkezés helyszínén ne kelljen nagyobb részt lezárni.
A Városligetet nem lehet lezárni, azonban arra kérnek mindenkit, hogy az ünnepek alatt és később se alakuljanak ki olyan tumultuózus jelenetek a Városligetben, mint az elmúlt hetekben - mondta Gyorgyevics Benedek, a Városliget Zrt. vezérigazgatója a KeljfelJancsi című műsorban a 168.hu-n.
A lebontott Közlekedési Múzeum újraépítése és az alá tervezett mélygarázs ügyében is ellentmondás alakult a beruházók, illetve a főváros között. A főváros ugyanis nem támogatja a múzeum visszaépítését, és az alá tervezett mélygarázst sem - ez ugyanis jelentős fakivágással járna. Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes azt javasolta, hogy az ott lévő kerítést bontsák le és zöldítsék a területet.
Gyorgyevics felidézte, Vitézy Dávid még 2016-ban vette át a Közlekedési Múzeum vezetését, azzal a vízióval, hogy egy nagy léptékű múzeumot építene, ami ugyan megtartja az eredeti, Pfaff Ferenc által az 1800-as évek végén tervezett épületet, de közben kiterjedt tárlatot kínál a látogatóknak. Ezért az volt a terv, hogy az épület alá egy bevásárlóközpont méretű mélyépítést terveznének, erre azonban a kormány nemet mondott. Ellenben azt javasolták, hogy jöjjön létre a Közlekedési Múzeum az északi járműjavító barna mezős területén, valamint külön álljon a Magyar Innováció Háza, ami a műszaki múzeum bemutató része lenne.
A Városliget Zrt. vezérigazgatója szerint továbbra sincs megegyezés a főváros és a kormány között a Liget-projekt ügyében. A főváros szerint ugyanis a Nemzeti Galériára, az Innováció Házára és a Városligeti Színházra nincs ott szükség. A vonatkozó kormányrendeletek alapján ezek a területek azonban továbbra is építési területnek minősülnek, jogerős és végrehajtható építési engedéllyel rendelkező területek. Gyorgyevics szerint az, hogy ezek kivitelezése mikor indul meg, az csak a kormányon és a fővároson múlik.

"Ahhoz, hogy a Magyar Zene Házának megépítéséhez ne kelljen egy szignifikánsan nagyobb részt elkeríteni, ahhoz szükség van olyan területekre, ahol deponálni lehet az anyagokat. Erre használjuk most az egykori Közlekedési Múzeum területét. Ennek rehabilitációja szükséges, ezért hamarosan közbeszerzést is kiírnak. A galéria és a közlekedési múzeum területét rekultiválni fogjuk, de ez nem fogja a parkosítást, a kerítések elbontását jelenteni" - mondta Gyorgyevics
Baán László, a Liget-projekt miniszteri biztosa és Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes között ellentét alakult ki, előbbi szerint a kormánynak áll a zászló a Liget-projektet illetően, de véglegesen a 2022-es választások döntik majd el, kinek adnak igazat a választók. Kerpel-Fronius szerint viszont amíg ez a városvezetés lesz Budapesten, addig nem fogják hagyni, hogy további épületeket húzzanak fel a Városligetbe. Ezt a szócsatát Gyorgyevics nem kívánta kommentálni, mindössze annyit fűzött hozzá, hogy az emberek nagy része nem politikai beállítottsága miatt élvezi, vagy épp nem élvezi a Városliget adottságait.
Véleménye szerint amennyiben valaki csak a sajtóból értesül a Városliget helyzetéről, nehezen állapítja meg mi a valóság, ugyanis sokan csak elméleti diskurzust folytatnak, anélkül, hogy ismernék a ligetet. Gyorgyevics ezért mindenkit arra biztat, látogassa meg a Városligetet, ám hozzátette: arra kér mindenkit, hogy a vonatkozó szabályokat tartsák be a Városligetben. "Nem fogunk zárni a városligetben, nem is lehetne, de az egyéni felelősség kérdése óriási" - mondta.
(Kiemelt kép: MTI | Balogh Zoltán)