Lábadozik a reklámpiac, még nem tért vissza a járvány előtti szinthez

Kevesebb a termékmegjelenítés.

2021. október 8., 09:35

Szerző:

Az első félévben a tavalyihoz mérve kevesebb termékmegjelenítés szerepelt a vizsgált televíziókban, és a piac még mindig gyengébb az előző évekhez képest – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa legutóbbi ülésén elfogadott új tanulmányából, amelynek részleteit pénteken közölték az MTI-vel.

Az NMHH kommunikációs igazgatóságának közleménye szerint 2021 első félévében 12 809 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami két százalékkal kevesebb, mint 2020 azonos időszakában (13 151). Ez még mindig alacsony a 2019-es időszakhoz képest (17 796) – jegyezték meg. Az RTL Klubnál, mint írják, a Reggeli (2255) című műsorhoz kapcsolódott a legtöbb hirdetés, amit Az év hotele (1119) és a Fókusz (1083) műsora követett. A TV2-n a Mokka alatt láthatták az emberek a legtöbb termékmegjelenítést (578). Ezek 1951-féle márkát reklámoztak – tették hozzá.

Mint írják, a gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a kereskedelmi ágazat követett. Az NMHH honlapján elolvasható tanulmányban a virtuális reklámokat is vizsgálta a hatóság: az év első félévében 437 ilyen virtuális reklámot adtak le, 11-et az RTL Klubon és 426-ot a TV2-n. Míg előbbinél csak a Fókusz című műsorban jelentek meg, utóbbinál több mint felük vetélkedőkhöz kapcsolódott – írták.

(Kiemelt képünk illusztráció: Fotó: MTI | Mohai Balázs)