Szombattól nem jár a villamos a körúton
A nyár alatt folytatódik a 4-es 6-os villamos felújítása, ezúttal ezúttal a Szent István körúti, a Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti vágányok újulnak meg a BKV beruházásában.
Tényleg itt a nyár, ugyanis június 21-től egészen július 31-ig a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamos helyett pótlóbusszal lehet utazni – olvasható a BKK honlapján. Akik régóta a fővárosban élnek, azokat valószínűleg nem éri meglepetésként, hogy nyáron felújítások kezdődnek, amelyek a tömegközlekedési eszközöket is érintik. Ilyenkorra időzítik a pályafelújítási munkálatokat, a megállók modernizálását és minden egyéb feladat elvégzését, amelyek szükségesek a fejlesztésekhez.
A karbantartások ideje alatt azonban általában a járatok nem közlekednek, ez pedig sok kellemetlenséget okoz nemcsak az utasoknak, hanem az autósoknak is, hiszen a helyettesítésüket jellemzően pótlóbuszokkal oldják meg, amelyek megterhelik a közúti forgalmat. Úgy tűnik, 2025 nyarán erre kell felkészülnie a budapesti lakosoknak, hiszen a főváros legnagyobb forgalmát bonyolító villamosszakaszát fogják felújítani.
15 év után újul meg a villamos
Az idén felújítandó Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 15 évvel ezelőtt, 2009–2010-ben újították fel. A BKV azt írja, a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala a nagykörúti, ami „alaposan igénybe veszi” a pályát, így azt „a más helyeken megszokottnál gyakrabban kell felújítani”.
Jelentős változásokra kell számítani a buszok és pótlóbuszok megállóhelyeit illetően, ezek részletes listája a BKV honlapján érhető el. A felújítás idején komoly forgalomkorlátozások lesznek érvényben: a Szent István körúton, a Pannónia utca és a Margit híd pesti hídfője között irányonként csupán egyetlen sáv marad nyitva. Ezt a sávot közösen használják majd az autósok, a buszok és a kerékpárosok.
Mint írtuk, mindez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a Nagykörút egyik legforgalmasabb szakaszán, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között felújítják a sínpályákat, összesen 415 vágányméteren. A munkálatok elvégzésére nagy szükség van egyrészt a vágányok állapota miatt, másrészt azért, mert ezen a szakaszon egy másik sínpár is becsatlakozik a vonalba, hiszen a Jászai mari térről indul a 2-es villamos is, melynek pályáját összekötötték a 4-es és 6-os villamosok sínpárjaival. Ezen a szakaszon egy úgynevezett sínkörülöntéses vágány épül, amely az egyik legmodernebb technológia, és ennek köszönhetően mind a zaj, mind a rezgés csökken majd. Ez a környéken lakók számára rendkívül fontos, de az utasok számára is kényelmesebbé és csendesebbé teszi az utazást, a rezgés csökkentésével pedig a sínek élettartama is növelhető.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: 168.hu)