Továbbra is omlásveszélyes a paksi löszfal
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint az út 107-es kilométerénél mintegy százméteres szakaszon 15-18 köbméternyi agyagos lösz borult az úttestre, baleset nem történt.
Solymos Attila paksi építész elmondta: a lösz szerkezetét a víztartalom befolyásolja, és a csapadékos időt felváltó fagy miatt nőtt a lösz térfogata. Hétfőn az instabillá vált lösztömbökből több leszakadt.
Ha az időjárás a mostanihoz hasonló marad, egy-másfél hónapig bármikor bekövetkezhet további omlás. Pakson 27 kilométernyi omlásveszélyes löszpartfal van - jegyezte meg.
Hozzátette: az érintett partfal hidrogeológiai vizsgálata már megtörtént, ezért most nem újabb szakértői vizsgálatokra lenne szükség, hanem az instabil tömbök eltávolításával a közvetlen omlásveszélyt megszüntetésére.
Mint mondta, ez a tulajdonos kötelessége; az érintett partfalszakasz egy cég magántulajdonában van.
Hum Ferenc, a paksi polgármesteri hivatal műszaki osztályának vezetője elmondta: a mintegy két kilométer hosszú, 30-40 méter magas szakasz nem veszélyeztet lakóépületet vagy önkormányzati ingatlant. A városban már több helyen épült támfal, az omlással érintett részt még nem erősítették meg.
Boros Brigitta Tolna megyei katasztrófavédelmi szóvivő közlése szerint a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság a káreseti jegyzőkönyvet a Paksi Járási Hivatal építésügyi osztályának továbbítja.
A Magyar Közút az MTI érdeklődésére közölte: a terület tulajdonosát felszólították a kárelhárításra. Az érintett szakaszon félpályás forgalomkorlátozást vezettek be, és betonelemeket helyeznek el azért, hogy a később esetleg leguruló löszdarabok ne veszélyeztessék a közlekedőket.