Figyelmeztetést adott ki a NAV, hamarosan mindenki fontos levelet kap

Február közepéig mindenki megkapja ezt a levelet a NAV-tól, fontos információt közölnek benne.

2025. február 11., 12:42

Szerző:

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tájékoztatása szerint, február közepéig mindenki megkapja a tavalyi jövedelme, illetve az önkéntes pénztári, nyugdíj-előtakarékossági és nyugdíjbiztosítási befizetései után a munkáltatói, kifizetői és pénztári igazolásokat. Ezek alapján ellenőrizhető a szja-bevallási tervezet, és benne a pénztárakba befizetett összegek után járó adó-visszatérítés, írta meg az Infostart.

Fontos levél érkezik a NAV-tól

A lap a cikkében kitér arra, hogy a levélben megküldött igazolásokat nem kell visszaküldeni a NAV-hoz, azokat elegendő az elévülési idő végéig megőrizni. A munkáltatók és kifizetők összesített igazolást állítanak ki dolgozóiknak a tavalyi kifizetésekről, juttatásokról (24M30-as igazolás), valamint, abban az esetben, ha volt ilyen, a kedvezményre és rendelkezésre jogosító összegekről.

A NAV szja-tervezetének köszönhetően könnyebben teljesíthető a bevallási kötelezettség, mivel a tervezet a magánszemélyeken kívül az egyéni vállalkozók, a mezőgazdasági őstermelők és az áfafizetésre kötelezett magánszemélyek részére is elérhető. Azonban fontos, hogy az esetükben a tervezetet még a beküldés előtt ki kell egészíteni a tavaly szerzett jövedelmek adataival. Erre március 15-től van lehetőség, a tervezet azután válik elérhetővé a Ügyfélkapu+ vagy DÁP-azonosítást követően az eSZJA-oldalon.

Ahhoz, hogy elérjük a tervezetet, érdemes minél hamarabb regisztrálni az említett két felület valamelyikére, ha eddig még nem tette meg. Enélkül nem tud belépni az eSZJA-oldalra, és a NAV által elkészített tervezetet sem fogja látni.

Ezt kell tennie, ha még nem regisztrált az Ügyfélkapu+-ra

Az Ügyfélkapu+ használatához regisztráció szükséges, amelyet az Ügyfélkapun keresztül bárki elvégezhetett, hogy továbbra is zavartalanul hozzáférjen a fontos dokumentumaihoz. Ahogyan azt a 168.hu is megírta, emellett annak sem kell kétségbe esnie, aki ezt nem teszi meg, hiszen az ügyintézésre a kormányablakokban továbbra is van lehetőség, bár ehhez személyesen kell megjelenni a hivatalban, így az interneten keresztül a jövőben nem tud ügyeket intézni.

A január 16-tól életbe lépő változásra rengeteg felületen igyekeztek felhívni a figyelmet, ám aki minderről csak most értesül, annak sem kell azonnal a kormányhivatalba rohannia, hogy a jövőben elektronikus formában is elintézhesse a hivatalos ügyeit. Ha eddig még nem végezte el a regisztrációt, akkor azt online is megteheti, ehhez az ugyfelkapu.gov.hu oldalt kell felkeresni. Ugyan a megszokott formában nem alkalmazható, bár az oldal kezdőfelülete betöltődik, és a régi felhasználónevet és jelszót sem érdemes elfelejteni. Ezek segítségével be lehet jelentkezni, bár már csak egyetlen funkciót tölt be az oldal: lehetőséget nyújt arra, hogy az Ügyfélkapu+ regisztrációját elvégezzék az ügyfelek.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)