Így kell használni az Ügyfélkapu+-t, mutatjuk a lépéseket
Sokakat elriaszthat a kettős azonosítás az Ügyfélkapu+ használatától, ám a rendszer nem bonyolult, bárki könnyedén regisztrálhat és megtanulhatja a használatát.
Január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, helyette az Ügyfélkapu+-on és Digitális Állampolgár mobilalkalmazáson lehet ügyeket intézni. Ahhoz, hogy használni tudjuk az Ügyfélkapu+-t, regisztrálnunk kell. Mutatjuk, hogyan tud gond nélkül váltani!
Így kell regisztrálni az Ügyfélkapu+-ra
Érezhetően nőtt a kormányablakok forgalma január első hetében, nagyobb kapacitással várják az ügyfeleket – írja a Telex a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium közleményére hivatkozva. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat. Mutatjuk, hogyan!
1. Töltse le az okostelefonjára Google Authenticator nevű alkalmazást. Az alkalmazást a Google Playben itt vagy az AppStore-ban itt találja. Az alkalmazásban meg kell adnia az Ügyfélkapuhoz is tartozó e-mail címét.
2. Keresse fel az Ügyfélkapu oldalát és jelentkezzen be a meglévő Ügyfélkapu fiókjába.
3. Kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra.
4. Kattintson a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
5. Olvassa be telefonjával a kapott QR-kódot, vagy adja meg Ügyfélkapuhoz tartozó korábbi jelszavát, és a Google Autheticatorban kapott azonosító kódot.
Ezzel a művelet lezárult, megigényelte az Ügyfélkapu+-t. Legközelebb már csak az Ügyfélkapu+-t ajánjla fel a beléptető felület, ahol a szokott módon kell megadni a felhasználónevet és a jelszót. Az újdonság az, hogy az adatok megadása után a Google Autheticatorban kapott azonosító kódot is meg kell adni a belépéshez.
Ehhez érdemes előre megnyitni a Google Autheticatort, mert viszonylag gyorsan lejár a kód érvényessége, így az a jó taktika, ha belépéskor azonnal látjuk a kódot, hogy be tudjuk pötyögni. Ha nem sikerül az érvényességi időn belül megadni a kódot, az alkalmazás automatikusan új kódot generál, és addig futjuk a köröket, amíg sikerül érvényességi időn belül megadni az azonosító kódot.
Ha január 15-ig nem sikerül regisztrálni, akkor ez történik
Az Economx felkereste a DÁP-ot fejlesztő IdomSoft Informatikai Zrt.-t, hogy választ adjanak a mindenkit érintő kérdésre, mi lesz, ha nem tudunk januér 15-ig regisztrálni az új felületen.
Az informatikai cég a lapnak megerősítette, hogy bármeddig regisztrálhatunk az Ügyfélkapu+-ra és a Digitális Állampolgár alkalmazásba, viszont érdemes ezt január 15-ig megtenni, hiszen ezután nem tudunk majd belépni az online ügyintézési felületekre.
Az online ügyintézés tehát onnantól lesz lehetséges, hogy ügyfélként rendelkezünk Ügyfélkapu+ regisztrációval és/vagy Digitális Állampolgár alkalmazással. Azok, akik inkább a személyes ügyintézést választják, továbbra is látogathatják a kormányablakot. A magasabb ügyfélforgalomra való tekintettel megnövekedett kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: 168.hu)