Egy hét múlva megszűnik az Ügyfélkapu, ez történik, ha kicsúszik a határidőből
Január 16-án megszűnik a mostanáig használt Ügyfélkapu, most pedig eláruljuk, hogy mi történik abban az esetben, ha valaki elfelejti a határidőt.
Korábban a 168.hu is megírta, hogy január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu. A helyére két másik felület érkezik, az egyik az Ügyfélkapu+, valamint a DÁP. Ezeket a regisztrációkat érdemes még január 15-ig elvégezni, különben kellemetlenségekkel szembesülhetnek az állampolgárok, derült ki az Economx cikkéből.
Hamarosan megszűnik az Ügyfélkapu
Már csak egy hét áll az állampolgárok rendelkezésére, hogy elintézzék a regisztrációt. Az eddig felhasználónévvel és jelszóval működő Ügyfélkapu megszűnik, a helyébe pedig a képlépcsős azonosítással rendelkező Ügyfélkapu+ lép. Emellett lehetőség van a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) használatára, amely okostelefonon, mobilapplikáción keresztül biztosítja az elektronikus ügyintézést.
Mivel január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, ezért a regisztrációit mindenképpen ajánlatos még 2025. január 15-ig elintézni. Elvileg január 16-án már nem lesz lehetőségünk arra, hogy belépjünk a hagyományos felületre. Ebben az esetben is megmarad a személyes ügyintézés lehetősége, és a hírekkel ellentétben az év végén nem szűnik meg az Ügyfélkapu+.
Az Economx a határidővel kapcsolatban felkereste a DÁP-ot fejlesztő céget, az IdomSoft Informatikai Zrt., akik az alábbi felvilágosítást adták a lapnak. Elárulták, hogy bármeddig regisztrálhatnak az állampolgárok az Ügyfélkapu+-ra és a Digitális Állampolgár alkalmazásba, nem számít a határidő. Ugyanakkor addig érdemes elvégezni a regisztrációt a két felület közül valamelyikre, mivel annak hiányában a felhasználó nem fog tudni digitálisan ügyeket intézni.
A regisztráció menetéről az Ügyfélkapu+-t illetően a kau.gov.hu-n találhatnak a felhasználók több információt. DÁP-pal kapcsolatban pedig a dap.gov.hu nyújthat részletes tájékoztatást. Telefonon is érdeklődhetnek az állampolgárok, ebben az esetben a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalat kell tárcsázni.
Január 15 után tehát csakis azok tudnak elektronikusan ügyeket intézni, akik regisztráltak Ügyfélkapu+-ra vagy rendelkeznek DÁP-pal. Azonban, akkor sem kell megijedni, ha valaki kicsúszik a határidőből, mivel bármikor regisztrálhatunk.
(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Shutterstock)