Így intézhet ügyeket a jövőben, aki az Ügyfélkapu megújítását nem végzi el
Bár az Ügyfélkapu napokon belül megszűnik, több lehetőség is rendelkezésre áll a pótlására.
Az Ügyfélkapu megszűnése sokakat érint érzékenyen, hiszen az elmúlt években rengetegen intézték ezen keresztül a hivatalos ügyeiket. Már csak néhány nap maradt arra, hogy mindenki felkészüljön az Ügyfélkapu kivezetésére, de az is elintézheti a megszokott ügytípusokat, aki nem végzi el a szükséges lépéseket a héten, bár kétségtelenül más formában – hívta fel a figyelmet a Infostart.
Kétségtelen, hogy az internet megkönnyíti az élet számos területét, és az online fejlesztéseknek köszönhetően sokféle hivatalos ügyet is meg lehet oldani néhány kattintással. Az Ügyfélkapu rengeteg sorban állástól kíméli meg a lakosságot, éppen ezért hatalmas érdeklődést váltott ki, amikor kiderült, hogy 2025. január 16-án megszűnik.
Azt azonban fontos tudni, hogy természetesen ezt követően is lesz lehetőség arra, hogy a már megszokott szolgáltatásokat igénybe vegyék a felhasználók, ám ehhez egy kis időt kell szánniuk az átállásra. Ugyanakkor más lehetőségek is rendelkezésre állnak az ügyintézésre.
Az Ügyfélkapu hasznos, de máshogy is lehet ügyet intézni
Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs vezetője nyilatkozott az InfoRádióban annak kapcsán, hogy megszűnik az Ügyfélkapu. A sokak által használt felület megszüntetése logikátlannak tűnhet, ám mint arra a szakember is felhívta a figyelmet, a kétfaktoros hitelesítést az Európai Unió írja elő. Nem vitás, hogy sokkal biztonságosabbá válik a teljes folyamat, és erre szükség is van, hiszen a 168.hu többször is beszámolt arról, hogy az adathalászat mekkora veszélyt jelenthet a gyanútlan felhasználókra nézve.
Gyakorlatilag nem a szolgáltatás szűnik meg, hanem a beléptetési módszer, ebben nyújt segítséget az, ha igényeljük az Ügyfékapu+-t, illetve regisztrálunk a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazásba. Ezek használatához azonban mindenképpen rendelkezni kell számítógéppel, mobiltelefonnal és internet-hozzáféréssel. Könnyebbség azonban, hogy a jövőben nem kell megjegyezni például a jelszavakat, ugyanis akár QR-kóddal is működhet az alkalmazásba való belépés.
Sokan tartanak attól, hogy ha nem végzik el a frissítést, a napokban már nem tudnak majd ügyet intézni. Tény, hogy az Ügyfélkapu már nem fog üzemelni, ám természetesen azok számára is elérhetőnek kell maradnia bizonyos területeknek, akik ezt nem végzik el, illetve nem rendelkeznek az online ügyintézéshez szükséges eszközökkel. Számukra az internetes ügyintézés ugyan nem elérhető, ám a kormányablakokban továbbra is segítséget kaphatnak a hivatalos ügyek kapcsán, bár ehhez személyesen muszáj megjelenni a helyszínen.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)