Mégis megépíthetik az M0-ás nyugati szektorát, méghozzá 2034-re

A céldátum abból a hatástanulmányból derült ki, amit egy momentumos politikus kért ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től. Eddig a kormány ehelyett az M100-as út építéséről beszélt, de ezek szerint az M0-ás terve mégis megvalósulhat.

2021. április 24., 17:00

Szerző:

Eddig úgy tűnt, nincs tervben az M0-ás nyugati szektorának megépítése, és helyette kezdik el jövőre az M100-as gyorsforgalmi utat építeni, most a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. egyik hatástanulmányában mégis felbukkant az M0-ás szakasz, méghozzá 2034-es átadási céldátummal.

A furcsaságról Buzinkay György momentumos politikus számolt be a Facebookon, közzétéve a hatástanulmányt is. Azt írta, eredetileg az M100-as gyorsforgalmi út hatástanulmányát kérte ki a NIF-től, és ennek elején bukkant arra a mondatra, miszerint „a feltételezések szerint az M0 nyugati szektor 2034. évben kerül átadásra, melynek köszönhetően csökken az M100 autóút forgalma".

Buzinkayt azért lepte meg ez a mondat, mert mint írja, „évek óta arról beszél a kormány, hogy az M0 nyugati szakaszát egyáltalán nem akarja megépíteni (...), ezt váltaná ki az M100-M10-M0 északi összekötő szakasz."

Az ügy előzménye, hogy az M0-s M1-es és a 10-es főút közé tervezett, nyugati szakasza eredetileg a Budaörs–Budakeszi–Nagykovácsi–Óbuda nyomvonalon épült volna meg, de 2019-ben kiderült, hogy helyette egy új és olcsóbb verziót terveznek, ez lenne az M100-as, amely Esztergomot kötné össze az M1-es autópályával.

Az M100-asról idén február elején közölte Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára, hogy „idén a kiviteli tervek elfogadása és a közbeszerzés után kerülhet sor a szerződéskötésre, és a munkaterület átadására, így a jövő év elején már az alapkövet is letehetjük!"

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: MTI/Mónus Márton)